לאומי פרטנרס מחסלת ההחזקה בדליה אנרגיות ב-187 מיליון ש'

זרוע ההשקעות של בנק לאומי תרשום רווח של 58 מיליון שקל לפני מס בגין המכירה

ירון בלוך/ צילום:עמרי מירון
ירון בלוך/ צילום:עמרי מירון

לאומי פרטנרס, זרוע ההשקעות של בנק לאומי , השלימה בסוף השבוע מכירה של מלוא ההחזקות בחברת דליה אנרגיות תמורת 187 מיליון שקל, ותרשום בגין המכירה רווח (לפני מס) של 58 מיליון שקל בדוחות הרבעון הראשון של 2016.

הקונים בעסקה היו קיסריה אלקטרוניקה רפואית, שבשליטת צבי וענת ברק, וחברת כלל ביטוח.

דליה אנרגיות הקימה את תחנת הכח הפרטית הגדולה בישראל, הממוקמת באתר צפית שבשפלת יהודה, סמוך לכפר מנחם. התחנה הוקמה באמצעות חברת אלסטרום (Alstom) הצרפתית, והיא בעלת הספק מרבי של 900 מגה-ואט. במסגרת הסגירה הפיננסית, שנערכה בדצמבר 2012, הובילה לאומי פרטנרס גיוס של כ-400 מיליון שקל בדרך של הקצאת מניות בכורה בקרב משקיעים מוסדיים. כחלק מהגיוס שהובילה, השקיעה לאומי פרטנרס בעצמה כ-90 מיליון שקל.

חיסול ההחזקה בדליה אנרגיות מהווה המשך ישיר למכירת החזקות וחיסול השקעות ריאליות שביצעה לאומי פרטנרס מזה למעלה משנה, כמו למשל מכירת מניות החברה לישראל או חיסול ההשקעות בדרך ארץ (מפעילת כביש 6).

"פלטפורמת ה-Merchant Banking הייחודית שלנו באה לידי ביטוי על כל יתרונותיה בעסקה זו, כאשר זרוע הייעוץ והחיתום של החברה ארגנה את הגיוס המורכב בדרך של מניות בכורה, וזרוע ההשקעות שלנו ביצעה את ההשקעה והשלימה בכך את הצעת הערך הכוללת של לאומי פרטנרס. התוצאה היא מימוש מוצלח ורווח נאה בפרק זמן קצר", אמר מנכ"ל לאומי פרטנרס ירון בלוך.

את תהליך המכירה הובילו בלאומי פרטנרס סער אבנרי, סמנכ"ל ומנהל ההשקעות הראשי של החברה, ומיכל רבינוביץ', משנה למנכ"ל והיועצת המשפטית, והם הסתייעו בעו"ד אריאל עמינצח ממשרד מיתר.