פרסום מסקנות דוח פילבר על שוק התקשורת נדחה ליולי

בינתיים מסתמן כי ועדת פילבר לא תאשר את העברת עידן פלוס לידי קשת, רשת וערוץ 10, אולם תאשר את הפרטתו והוצאתו מידי הרשות השנייה ■ גם דרישות ערוצי הכבלים והלוויין צפויות להידחות

שלמה פילבר / צילום: לע"מ
שלמה פילבר / צילום: לע"מ

דחייה של 3 חודשים בפרסום מסקנות דוח פילבר על-ידי משרד התקשורת - כך אישר שר התקשורת וראש הממשלה בנימין נתניהו לאנשי משרדו. ל"גלובס" נודע כי הדוח, שהיה אמור להתפרסם בראשית החודש הנוכחי, יפורסם רק בראשית חודש יולי. זאת לאחר שאל מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר המשיכו להגיע פניות הנוגעות למסקנות הביניים של הוועדה שכבר פורסמו, ובהסתמך עליהן הוא הגיע למסקנה כי יש להמשיך להקשיב לשוק לפני קבלת הכרעות סופיות וגיבוש הדוח באופן סופי.

בשבועות האחרונים נערך במשרד התקשורת שימוע, שבו השתתפו בכירי תעשיית התקשורת שמסקנות הדוח נוגעות לעתידה. במהלך הדיונים התחדדה המתיחות בין גופי הטלוויזיה המסחרית, קשת ורשת וערוץ 10, מחד גיסא - ובין הפלטפורמות הרב-ערוציות, הוט ו-yes, מאידך גיסא.

בין היתר הציעו גופי השידור של הטלוויזיה המסחרית להעביר לידיהם את פלטפורמת עידן פלוס, המבוססת בעיקר על התוכן שלהם, על-מנת שיהפכו אותה לפלטפורמה מתחרה לטלוויזיה הרב-ערוצית, הנשלטת על-ידי חברות הכבלים והלוויין. מאחורי המהלך עומדת התפיסה כי התוכן של קשת, רשת וערוץ 10, שייך להם ואינו בר-העברה חינמית להוט ול-yes, או לכל מיזם תוכן אחר שיקום.

לדברים אלה הגיבו ב-yes במורת-רוח, ובמכתב שפורסם לראשונה ב"גלובס" דרש מנכ"ל החברה רון אילון את האפשרות להעביר את הערוצים 2 ו-10 מאפיקיהם ולאפשר לו להקים ערוצים מסחריים פנימיים. חברות הכבלים והלוויין גם ביקשו רפורמה בכל הקשור להפקות הבית של ערוצים נוספים על גבי הפלטפורמות שלהם.

ההנחה היא כי פילבר וחברי הוועדה שלו לא יאשרו את העברת עידן פלוס לידי הטלוויזיה המסחרית, אך כן יאשרו את הפרטת הפלטפורמה והוצאתה מידי הרשות השנייה, המנהלת אותה היום. גם הדרישות של הפלטפורמות הרב-ערוציות צפויות להידחות. עם זאת, ההערכה היא כי פילבר לא יהסס לערוך שינוי מקיף בשוק רכש המדיה ולהגביל את כוחם של השחקנים בתחום.

במשרד התקשורת אישרו את הדברים והבהירו כי אם הדוח יושלם קודם, הוא יוגש בהקדם.