גלמד הישראלית מזנקת כ-40% בעקבות רכישת מתחרה

גלמד פרמצבטיקל הישראלית, המפתחת תרופה לטיפול במחלת הכבד השומני, עולה לאחר שענקית הביוטק Gilead רכשה את המתחרה שלה, חברת Nimbus ■ שוויה של גלמד עומד כעת על 78 מיליון דולר

ביוטכנולוגיה / צלם: Darren Baker/Shutterstock.com. א.ס.א.פ קראייטיב
ביוטכנולוגיה / צלם: Darren Baker/Shutterstock.com. א.ס.א.פ קראייטיב

מניית חברת גלמד פרמצבטיקל  הישראלית, המפתחת תרופה לטיפול במחלת הכבד השומני, עולה 39%, לאחר שאחת החברות המובילות בפיתוח תרופות לתחום זה, ענקית הביוטק Gilead, רכשה מתחרה אחרת בתחום, Nimbus . שוויה של גלמד עומד כעת על 78 מיליון דולר.

כבד שומני הוא מצב נפוץ בעולם המערבי, אשר בחלק מן המקרים יכול להוביל לדלקת כבד מסוג  (NASH (Non Alcoholic Steatohepatitis, והדלקת עלולה להוביל לשחמת כבד ולסרטן הכבד. כיום אין תרופה למחלה באף אחד משלביה, אולם מספר חברות עובדות במרץ לפתח תרופה, והראשונה שתצליח בכך תגיע לשוק ענק.

נימבוס היא חברה פרטית ולה תרופה הנמצאת בשלב I (שלב הבטיחות) של הניסוים הקליניים וכן מספר מוצרים נוספים בשלב הניסויים בחיות. החברה נרכשה ב-400 מיליון דולר במזומן ופוטנציאל של 800 מיליון דולר נוספים, סכום גבוה לחברה בשלב I .

החברה המתקדמת ביותר אל השוק, אינטרספט, נסחרת לפי שווי של 3.95 מיליארד דולר, כך שהאטרקטיביות של התחום מוכרת לשוק עוד לפני הרכישה הנוכחית, ועתה נשאלת השאלה עד כמה השוק מאמין שגלמד אכן יכולה לתת את התשובה לצורך.

המוצר של גלמד נמצא בשלב מתקדם יותר מזה של נימבוס. היא כבר עברה ניסוי יעילות ראשוני וכרגע נמצאת בניסוי יעילות מתקדם, ב-240 חולים. מטרת הניסוי היא להראות כי התרופה של גלמד מפחיתה דלקת אצל חולים שהכבד השומני שלהם כבר התפתח לדלקת כזו. התוצאות צפויות ב-2017.

גלמד הונפקה בנאסד"ק בתחילת 2014, וגייסה 28 מיליון דולר לפי שווי של 137 אחרי הכסף, כשבקופתה כמה מאות אלפי דולרים בלבד.