גיא לרר מסביר על מודל העיתונאי ברשת, מיקי פדרמן נוטע בשם האב

וגם: אורי יהודאי, מנכ"ל פרוטרום, מתחבר ליבשת השחורה בצבא, בטיולים ובעסקים

גיא לרר /  צילום: תמר מצפי
גיא לרר / צילום: תמר מצפי

ברית התרבויות העתיקות

ראש הרדיו הסיני מוצא את ישראל על דרך המשי

היחסים המסחריים בין סין לישראל מתהדקים, ועכשיו הגיע תורו של יו"ר הרדיו הסיני הבינלאומי, וואנג גנג-ניאן, להגיע לביקור בארץ, במטרה לחזק את שיתוף-הפעולה עם גופי התקשורת בישראל. הרדיו הבינלאומי של סין הוא גוף תקשורת רשמי בבעלות המדינה הפונה לקהל ברחבי העולם.

בכנס שנערך במלון לאונרדו בירושלים, הושק אתר האינטרנט העברי החדש של הרדיו. "העם הסיני והעם היהודי הם ציוויליזציות עתיקות שחולקות ידידות היסטורית", אמר גנג-ניאן. "בחודשים ספטמבר ואוקטובר 2013 הציג נשיא סין, שי ג'ינפינג, שתי תוכניות אסטרטגיות: האחת להחייאתה של דרך המשי היבשתית בין סין לאירופה דרך מרכז אסיה ורוסיה, והשנייה לפיתוחה של 'דרך המשי של המאה ה-21', באמצעות חיזוק הקשרים בין סין לאפריקה, אירופה ואסיה בדרך הים".

לדברי גנג-ניאן, בדוח עבודת הממשלה לשנת 2015 ציין ראש ממשלת סין כי "יימשך קידום המשא-ומתן בנושא הקמת אזור סחר חופשי עם מועצת מדינות המפרץ ועם ישראל", ולפי רוח זו אמר ראש הרדיו הסיני כי "ישראל ממוקמת לאורך דרך המשי וידועה בחדשנותה. לכן אין ספק שסין וישראל ימשיכו להעמיק את שיתוף-הפעולה ביניהן בעתיד".

אנשי הרדיו הסיני / צילום: ס'וג'יה
 אנשי הרדיו הסיני / צילום: ס'וג'יה

פדרמן נוטע בשם האב

אחרי שני יערות, מיקי פדרמן הקים מצפור

מיקי פדרמן, יו"ר ובעל השליטה באלביט מערכות ומלונות דן, ממשיך במסורת של אביו יקותיאל, ותורם ליערות הארץ. האב יקותיאל ז"ל היה מייסד רשת המלונות, כשהקים ב-1953 את "דן תל-אביב", מתוך השקפה כי "יהודים יבואו מכל העולם לראות את הפלא ששמו 'מדינת ישראל', וכי יהיה צורך במלון יוקרה בתל-אביב". לאורך השנים הוא גם תרם לנטיעת שני יערות בארץ, יער מלונות דן בצומת להבים ויער ישרא-מיאמי, וכאמור בנו ממשיך במסורת.

לאחר נטיעת היערות סרטוגה ובירייה, לפני מספר ימים הוא חנך מצפור חדש ביערות הכרמל, שנתרם על-ידי החברה, עובדיה ומשפחת פדרמן. מיקי הזכיר בהקשר הזה את אביו: "המסורת של תמיכה ביערות הקרן הקיימת לישראל התחילה בתקופתו של אבי, יקותיאל פדרמן, בשנות ה-50, והיא ממשיכה עד היום".

עוד היום שם: ליאורה פדרמן, אשתו של מיקי; מיכאל בן-אבו, מנהל מחלקת ההתרמה של קק"ל בישראל, שהנחה את הטקס; ויפתח הר חול, מנהל מחוז צפון בקק"ל. 

מיקי פדרמן / צילום: תמר מצפי
 מיקי פדרמן / צילום: תמר מצפי

אפריקה בכל מצב

אורי יהודאי, מנכ"ל פרוטרום, מתחבר ליבשת השחורה בצבא, בטיולים ובעסקים

מנכ"ל פרוטרום, אורי יהודאי, קשור לאפריקה, ולא מהיום. לפני מספר שנים הוא סיפר בראיון ל"גלובס" על חוויה מהצבא בימים שאחרי מלחמת יום כיפור: "הייתי בחיל תותחנים, בענף שעסק בפיתוח מערכות לחימה. אני זוכר שיום אחד מצאתי במחסן של הבסיס מכשירים מאובקים שרצו לזרוק, ולבסוף התברר שאלה מכ"מי איכון. עלה לי רעיון להשמיש את אותם מכ"מים, והתקנו אותם על הטנקים. בהמשך מכרנו את חלקם לדרום אפריקה".

בהמשך הפך יהודאי את אפריקה גם ליעד לחופשותיו, כשהוא נוסע מדי שנה לטיול ג'יפים במדבריות העצומים שלה. על כן, לא פלא שגם בעסקים הוא מרבה לפעול ביבשת זו. פרוטרום פעילה באפריקה כבר יותר מ-20 שנה. היא מפעילה מרכזי מכירות מרכזיים בקניה, בניגריה ובדרום אפריקה ופעילה בעוד תריסר מדינות ביבשת.

לפני מספר ימים חנך יהודאי בדרום אפריקה מרכז מו"פ חדש, ולדבריו, "פרוטרום רואה באפריקה מנוע צמיחה משמעותי לפעילותה. היבשת ממשיכה ליהנות משיעור צמיחה של מעל 5% בשנה. תהליכי העיור המואצים והגידול בהיקפו של המעמד הבינוני מובילים לעלייה בצריכת מזון ומשקאות וכפועל יוצא, לעלייה בביקוש לטעמים וחומרי גלם ייחודיים".

אורי יהודאי במרכז החדש / צילום: ארי רוזנטל
 אורי יהודאי במרכז החדש / צילום: ארי רוזנטל

מכרז רכבי השרד לשרים: ללא ג'יפונים

לפי תנאי המכרז, מחיר הרכבים לא יעלה על 250 אלף שקל. תקופת ההתקשרות: 2-4 שנים

משרד האוצר פרסם היום (ב') מכרז לרכישת רכבי שרד לשרי הממשלה ובעלי תפקידים ממלכתיים. המכרז הפומבי פורסם לאחר עבודת מטה של אגף החשב הכללי באוצר, בו גובשו עקרונות מקצועיים שבבסיסם הוגדרו מפרטים טכניים וכלכליים.

במהלך גיבוש העקרונות נבחן ואושר רף עליון שעומד על עלות מחיר מחירון כלי הרכב, שלא יעלה על 250 אלף שקל. מחיר הרכבים הוגבל על-ידי החשבת הכללית, מיכל עבאדי-בויאנג'ו, בעקבות הנחיית שר האוצר, משה כחלון.

המפרט הטכני נערך על בסיס פרופיל השימוש וצורכי ממלאי התפקידים, כפי שנצבר בשנים האחרונות, ולתמורות שחלו בתחום טכנולוגיית כלי הרכב הכוללת מעטפת ביצועים המתאימה למתווה הפונקציונאלי הנדרש מרכב שרד, ובכלל זה ביצועי מנוע ושילוב מערכות בטיחות מתקדמות.

תקופת ההתקשרות עם הזוכה במרכז היא לשנתיים עם אופציית הארכת ההתקשרות לשנתיים נוספות.

היקף הרכישה עבור בעלי הזכאות לרכב מסוג זה צפוי לעמוד על כ-40 כלי רכב, ואלה יחליפו את כלי הרכב הישנים והשכורים שעומדים כיום לרשות השרים ובעלי התפקידים הממלכתיים.

הניקוד במכרז אמנם יישען בעיקר על המחיר והתחזוקה (55%), אבל גם על קריטריונים נוספים. 40% יוכרעו לפי איכות הרכב, במונחים של בטיחות, ביצועים ומרווחים, אבזור, זיהום והתרשמות הנהגים. ה-5% הנותרים ייקבעו לפי טיב הצעת האחריות.

במפרט הטכני מתברר כי באוצר קבעו כתנאי סף מרחק סרנים מינימלי של 270 ס"מ ואורך רכב של 4.8 מטר לפחות. המשמעות היא העדפת רכבי מנהלים ופסילת האפשרות של ג'יפונים להתמודד.

רכב שרד מסוג ב.מ.וו. / צילום: אריאל ירוזולימסקי
 רכב שרד מסוג ב.מ.וו. / צילום: אריאל ירוזולימסקי

ויקטור שמריך ממהר מספרד לתצוגת אופנה

שמריך ג'וניור הציגה קולציית שמלות חדשה

המעצבת ליהיא שמריך-כהן ארגנה לפני מספר ימים את אירוע ההשקה של שמלות ערב ושמלות כלה 2016 של המותג luminary שבבעלותה, אשר נמכרות בחנות בדיזינגוף בתל-אביב.

האב, ויקטור שמריך, מבעלי וליו בייס, הקדים יחד עם שותפו לניהול בית ההשקעות, עידו נויברגר, את חזרתו מנסיעת עסקים בספרד, שם הם מנהלים קרן השקעות, כדי להשתתף באירוע. הוא סיפר שם לנוכחים עד כמה הוא גאה ב"דור הצעיר של משפחת שמריך", כהגדרתו - בליהיא ובאחיה בר, סטודנט למינהל עסקים בבינתחומי.

עוד השתתפו: דנה וקסלר-ספקטור, יאנה רובינשטיין ודניאל קולצ'קו.

רובינשטיין , ליהיא וויקטור שמריך וקולצ'קו / צילום: אורית פניני
 רובינשטיין , ליהיא וויקטור שמריך וקולצ'קו / צילום: אורית פניני

גיא לרר ומלחמתו ב"חברות הרעות"

במפגש עם אנשי עסקים הסביר על מודל העיתונאי ברשת: "תחקיר יכול להפיל חברה בבורסה"

איש הטלוויזיה והאינטרנט גיא לרר הגיע למפגש עם אנשי העסקים של הבורסה באירוע "הפודיום" של "גלובס" וקסם מדדים, שהתקיים בשבוע שעבר. בהתאם לקהל, הוא דיבר על השפעת התוכנית שלו "צינור לילה" (ערוץ 10) על חברות.

"ראינו איך פעילות ברשת בעקבות תחקיר טלוויזיה ממשיכה את אורך החיים של התחקיר ויכולה לגרום למפולת של חברה על מסכי הבורסה", הוא אמר והדגים: "כשעשינו תחקיר על איקיוטק (בנוגע למבצע הגבייה האגרסיבי שלה מאלפי אזרחים), זו הפכה ברגעים להיות המילה הכי מחופשת ברשת, והמנכ"ל נעצר".

לדברי לרר, הוא לא רואה עצמו רק כעיתונאי מדווח. "הבנו שהעידן של העיתונות הישנה נגמר. אנשים חיים ברשתות, והתקשורת צריכה להשתמש בפלטפורמות האלה. הקמנו את 'החזית' - כמה עיתונאים בשילוב כוחות שפועלים כמו מפלגה. כשאנחנו משדרים תחקיר, אנחנו מגיעים לכנסת, נפגשים עם יו"ר ועדת הכלכלה, מזמנים לשם את ראשי החברות, כמו שעשינו עם הוט (בתחקיר על זמני ההמתנה הארוכים במיוחד בשירות הלקוחות שלה - י.מ). מאז השירות שלה השתפר בצורה דרמטית. אנחנו לא רק מדווחים, אנחנו פועלים בשטח. ישבנו להוט על הווריד, אנחנו עיתונאים שעושים קמפיינים".

גיא לרר /  צילום: תמר מצפי
 גיא לרר / צילום: תמר מצפי

הפועל באר-שבע מזנקת עם פומה

הסכם חסות חדש למוליכת הטבלה בליגת העל

חרף התיקו המאכזב בשבת, קבוצת הכדורגל של הפועל באר-שבע חווה עונה מוצלחת במיוחד, כשהיא מדורגת ראשונה בטבלת ליגת העל, נכון לכתיבת שורות אלה. בהתאם, לא פלא שהיא זוכה גם לעניין מצד אנשי עסקים. במסגרת זו לאחרונה נחתם הסכם חסות עם קבוצת דלתא סביב מותג הספורט פומה. לפחות השנה, המותג הזה מתאים לקבוצה, שכמו הפנתר מיבשת אמריקה, מזנקת אל התואר.

באירוע לפני מספר ימים נכחו אלונה ברקת, בעלת השליטה בהפועל באר-שבע; בן זוגה, איש העסקים אלי ברקת; צביקה שווימר, מנכ"ל קבוצת דלתא; איל חומסקי, מבעלי משרד הפרסום אדלר-חומסקי; משה רוזנבלום, המשנה למנכ"ל מליסרון; הפרסומאי הדר גולדמן; איש העסקים דני קליין; אסי רחמים, מנכ"ל הפועל באר-שבע; וקפטני הקבוצה, אליניב ברדה ומאור בוזגלו.

אלונה ברקת וצביקה שווימר /  צילום: שוקה כהן
 אלונה ברקת וצביקה שווימר / צילום: שוקה כהן