מועצת הכבלים והלוויין: הוט שיאנית תלונות הציבור ב-2015

עפ"י הדוח, מתוך 2,921 תלונות שהוגשו בשנה החולפת, כ-1,616 תלונות נגעו לחברת הוט (55%), ורק 492 תלונות נגעו לחברת yes (כ-17%) ■ יו"רית המועצה, ד"ר יפעת בן-חי-שגב: "ירידה דרמטית בהשוואה ל-2014"

55% מכלל התלונות שהגיעו למועצת הכבלים והלוויין בשנת 2015 עסקו בחברת הכבלים הוט - כך עולה מדוח המסכם את שנת 2015 באגף להגנת הצרכן, שפרסמה היום (ג') החברה.

על-פי הדוח, מתוך 2,921 תלונות שהוגשו, כ-1,616 תלונות נגעו לחברת הוט (55%), ורק 492 תלונות נגעו לחברת yes (כ-17%).

אמנם לחברת הכבלים יש באופן יחסי מספר מנויים רב משל חברת הלוויין, אך יחס התלונות עומד כך שבהוט לכל 10,000 מנויים התקבלו 19.6 תלונות, ואילו ב-yes לכל 10,000 מנויים התקבלו 7.7 תלונות.

במועצה מדווחים על כך שמספר הפניות בתחום השירות ירד ב-59% בהשוואה לשנת 2014, עם 729 פניות בהשוואה ל-1799 פניות. כמו כן, חלה ירידה של 38% בפניות הקשורות לנושאים כספיים, מ-1497 פניות בשנת 2014 ל-924 פניות בשנת 2015.

עם זאת, העלייה המשמעותית ביותר - של יותר מ- 200% - נרשמה בתלונות על שידורי הספורט: מ-60 תלונות בשנת 2014 ל-179 תלונות בשנת 2015. מתוך מספר תלונות זה, כ-122 נגעו לאי-שידור משחקה של בית"ר ירושלים במוקדמות הליגה האירופית בחודש יוני 2015.

הירידה בתלונות על השירות מנוגדת למגמה שאפיינה את השנים 2011 עד שנת 2014, במסגרתן חלה עלייה מתמשכת בתלונות מסוג זה. במועצה זוקפים זאת לזכות "הפעולות הנרחבות שבוצעו על-ידי המועצה על-מנת לשפר את טיב השירות המסופק על-ידי החברות כולל הטלת עיצומים כספיים חסרי תקדים", לשון ההודעה.

בין דצמבר 2014 לדצמבר 2015 הטילה המועצה 11 עיצומים כספיים בסכום כולל של 2.67 מיליון שקל על חברות הטלוויזיה הרב-ערוצית, כשהקנס הגבוה ביותר הוטל בעקבות כשלים בתחום השירות.

כ-49% מהפניות נמצאו מוצדקות ודרשו את טיפול המועצה. אל הגוף הרגולטורי הגיעו גם פניות בנושאים שאינם בטיפול המועצה, ובהם גם מערך עידן+ וסלקום TV - אשר אינו נתון לפיקוח.

יו"רית מועצת הכבלים והלוויין, ד"ר יפעת בן-חי-שגב, מסרה כי "הנתונים מעידים על הצלחה גדולה של המועצה ועובדיה בפעולות האכיפה שלה נגד עוולות צרכניות בשוק הטלוויזיה הרב-ערוצית. מדובר בירידה דרמטית בהשוואה לשנת 2014, אך עדיין מדובר בכ-250 תלונות בחודש בממוצע; לכן יש עלינו חובה להמשיך לעקוב ולפקח על החברות מבחינה צרכנית, במיוחד לאור אסדרת מדיניות המחירים שסיימנו לאחרונה".