קרן המטבע הבינ"ל מורידה את תחזיות הצמיחה לכלכלה העולמית

הקרן מעריכה שהצמיחה השנה תגיע ל-3.2% בעוד התחזית הקודמת דיברה על צמיחה של 3.4% ■ בקרן מציינים את חולשת הכלכלה היפנית ומחירי הנפט הנמוכים כחלק מהגורמים לירידה בתחזיות הצמיחה ■ הקרן צופה ירידה בהיקפי הסחר העולמי

וול סטריט / צילום: צילום: shutterstock
וול סטריט / צילום: צילום: shutterstock

הצמיחה הנמוכה גורמת לעלייה ברמות הסיכון לכלכלה העולמית, כך כותבים היום כלכלני קרן המטבע הבינלאומי. חולשת הכלכלה העולמית, ירידה בהיקפי הסחר ומחירי נפט נמוכים מביאים את כלכלני הקרן להוריד את תחזיות הצמיחה לכלכלה העולמית לרמה של 3.2% זאת בעוד התחזית הקודמת צפתה צמיחה של 3.4%.

"הצמיחה כבר יותר מידי זמן נמוכה וזה לא משאיר מקום לספקות. אבל ברור שההכרה ברמות הסיכון העולמיות תביא את מקבלי ההחלטות במדינות השונות לנקוט בצעדים שיחזירו את הכלכלות לפסים של צמיחה" כתבו כלכלני הקרן.

בין הגורמים שמעלים את החששות בקרן המטבע, מציינים הכלכלנים, את החשש מאובדן האמון של הציבור המערכת הבנקאית העולמית והחששות מפני ירידה בהשקעות בעיקר בארה"ב. אלה עשויים להביא לירידה נוספת בהיקפי הסחר העולמי.

 גם הסיכונים הגיאופוליטיים אינם נעלמים מכלכלני הקרן והם כוללים משאלים על הישארות בריטניה באיחוד האירופי לאור גל ההגירה ליבשת. גל ההגירה עצמו עלול לערער את היציבות הפוליטית ביבשת אירופה כשמחד המדינות נאלצות להתמודד עם גל בלתי פוסק של מהגרים שצריך למצוא להם פיתרון ומאידך הגל הזה מביא איתו לעלייה בקולות הלאומנים ביבשת.

בקרן המטבע מעריכים שהצמיחה בסין תהיה גבוהה יותר מכפי שחזו קודם ולכן העלו את תחזית הצמיחה של הכלכלה השנייה בגודלה בעולם ב-0.2%