הגירעון בתקציב ארה"ב במארס - 108 מיליארד דולר

ההוצאה הפדרלית בארה"ב זינקה ב-17% ל-336 מיליארד דולר ■ ירידה קלה נרשמה בהכנסות הפדרליות ממיסים

ברק אובמה / צילום: רויטרס
ברק אובמה / צילום: רויטרס

משרד האוצר האמריקאי פרסם היום (ג') את נתוני הכלכלה הגדולה בעולם לחודש מארס. מהנתונים עולה כי ההוצאות של הממשל הפדרלי הסתכמו בחודש מארס ב-336 מיליארד דולר, עלייה של 17% בהשוואה לחודש מארס אשתקד. הכנסות הממשל הפדרלי הסתכמו ב-228 מיליארד דולר שהם ירידה של 3% לעומת היקף ההכנסות בחודש מארס שעבר.

הכנסות הממשל ממיסים על הכנסות של פרטים ירדו ב-1% והכנסות הממשל ממסים על חברות ירדו בכ-2%. ב-12 החודשים האחרונים הסתכם הגירעון בתקציב הממשל הפדרלי ב-461 מיליארד דולר שהם עלייה של 5% לעומת הגירעון ב-12 החודשים הקודמים.

במסחר באג"ח ממשלתי נרשמות היום ירידות שערים חדות כשהתשואות על האג"ח האמריקאי הממשלתי ל-10 שנים עולות ב-5 נקודות לרמה של 1.77%. התשואות על האג"ח ל-30 שנה נסחרות בתשואה של 2.5%.

לציין כי הממשל האמריקאי מזרים המון כסף לשווקים בתוכניות שונות ומשונות כדי להביא להתאוששות הכלכלה האמריקאית. בארה"ב חוששים מסינדרום יפן של צמיחה נמוכה, אינפלציה נמוכה וריבית נמוכה ומנסים בכל דרך להאיץ את הצמיחה כשהדרך שבחרו בה בארה"ב היא הזרמה של כסף לפרטים על ידי הממשל והזרמה של כסף לשווקים הפיננסים באמצעות הפדרל ריזרב.