LEAD זכה בתקציב הפרסום של רשות שדות התעופה

למרות שתקציב הפרסום הוגדר על 10 מיליון שקל, רוב המשרדים בחרו שלא להתמודד עליו נוכח התנאים שנדרשו במכרז

תוצאות מכרז הפרסום של רשות שדות התעופה לא נושאות הפתעות גדולות. ל"גלובס" נודע כי במכרז, שממנו הדירו את רגליהם כמעט כל משרדי הפרסום, זכה משרד הפרסום LEAD מקבוצת אדלר-חומסקי, המטפל בתקציב בשנים האחרונות.

היקף תקציב הפרסום עליו התנהל המכרז הוא כ-10 מיליון שקל, והתמודד עליו משרד אחד נוסף בלבד: ענבר-מרחב G.

כפי שנחשף ב"גלובס", מיד עם פרסומו עורר המכרז של רש"ת ביקורת נוקבת בקרב חלק לא מבוטל ממשרדי הפרסום, נוכח היקף העבודה וההשקעה הכספית הנדרשים כדי לקחת בו חלק. ההצעה הקריאטיבית אמורה הייתה להוות 50% מהניקוד הכולל, ולהצעה הכספית ניתן משקל של כ-50%.

במשרדי הפרסום העריכו אז כי מדובר בהשקעה כספית של 150-200 אלף שקל למי שמעוניין למקסם השתתפות. היקף תקציב הפרסום של הרשות צפוי לעמוד בשנתיים הקרובות על כ-7.5 מיליון שקל, עם אופציה לעד 10 מיליון שקל במקרה שייפתח שדה התעופה החדש. למרות זאת, לא ניתנה התחייבות כי אפילו היקף של 7.5 מיליון שקל אכן ייצא לפועל.

התשלום למשרד הזוכה אמור להוות אחוז מסוים מתוך ההוצאה למדיה (עמלה), כך שבמקרה שברשות שדות התעופה יחליטו לפרסם בהיקפים קטנים יותר - עלול משרד הפרסום להישאר ללא הכנסה מהתקציב.

תנאי הסף אפשרו השתתפות לכל משרד שיש לו לקוח אחד לפחות, ושהעלה קמפיין פרסום בתקציב של 10 מיליון שקל במחירים ריאליים בשוק הקמעונאות. תנאי זה השאיר את הדלת פתוחה בעיקר למשרדים הגדולים, אבל הם בחרו שלא להשתתף, ובסופו של דבר התנהלה ההתמודדות בין שני משרדים בלבד.

נדיר שבמכרז בהיקף כספי שכזה נמנעים משרדים כה רבים מלקחת חלק. "חרמות" לכאורה מתרחשים בדרך-כלל במכרזים ממשלתיים או סמי-ממשלתיים, כמו במכרז הפרסום של הרכבת, שגם בו היו שני מתמודדים בלבד. עניין זה קשור לעובדה שהמשרדים יוצאים מנקודת הנחה כי מדובר במכרזים פוליטיים.