הותר לפרסום: המקורב שנחקר בפרשת אריה דרעי - אחיו שלמה

שלמה דרעי, אחיו של שר הפנים, חשוד בשתי עבירות הממוקמות ברף העליון של עבירות השחיתות ובשתי עבירות כלכליות ■ במסגרת הפרשה נחקרה אמש גם בתו של שלמה דרעי

אריה דרעי / צילום:תמר מצפי
אריה דרעי / צילום:תמר מצפי

הותר לפרסום: שלמה דרעי, אחיו של אריה דרעי, הוא המקורב לשר הפנים שנחקר אתמול (ג') באזהרה במשך שעות ארוכות במשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה. אמש נחקרה במסגרת הפרשה גם בתו של שלמה דרעי.

לחקירת המשטרה אתמול קדמו גם חיפושים של החוקרים בביתו של שלמה דרעי ובמשרדו. בבניין שבו שוכן משרדו של שלמה דרעי שוכן גם משרד ששימש את אחיו בזמן "גלותו" הפוליטית ומשמש אותו לפגישות גם כיום.

לשלמה דרעי מיוחסות על-פי החשד שתי עבירות הממוקמות ברף העליון של עבירות השחיתות ושתי עבירות כלכליות. בשל כך, מי שהופקד על חקירתו היה צוות משותף של חוקרי להב 433 וחוקרים מרשות המסים. 

כבר בתחילת החקירה נהגו החוקרים בצעד חריג יחסית, כאשר פנו מיוזמתם לפרקליטו של שלמה דרעי, זימנו אותו לתחנה ואפשרו לו להיפגש עם מרשו, וזאת לאחר שהודיעו לדרעי על העבירות המיוחסות לו.

לפני כשבועיים הודיע היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, כי הוא ממליץ לפתוח בחקירה פלילית נגד שר הפנים אריה דרעי, בעקבות החשדות נגדו בגין שחיתות. ההחלטה התקבלה בתום ישיבה ארוכה שערך היועץ, בה השתתפו פרקליט המדינה, ראשי אגף החקירות במשטרה ונציגים נוספים.