נעילה שלילית בוול סטריט; מניית אפל נפלה כ-2%

סיטי דיווח על תוצאות חלשות ברבעון הראשון אך עקף את התחזיות המוקדמות ■ הכלכלה הסינית צמחה ברבעון הראשון של השנה ב-6.7%, בהתאם לציפיות ■ מאקרו: מדד האמפייר סטייט ומדד סנטימנט הצרכנים

וול סטריט אירופה / צילום: בלומברג
וול סטריט אירופה / צילום: בלומברג

הבורסות בארה"ב חתמו היום (ו') שבוע מסחר חיובי בירידות קלות, על רקע נעילה שלילית בבורסות אירופה. עונת הדוחות בעיצומה, והמשיכה לתת את הטון במסחר. עיני השקיעים מופנות בנוסף גם למחירי הנפט, שנסחרו בתנודתיות לקראת פגישת החירום של יצואניות הנפט ביום ראשון. בסיכום שבועי, מדד ה-S&P הוסיף לערכו 1.6% בעוד הנאסד"ק ומדד הדאו ג'ונס טיפסו ב-1.8%.

 

 

הכלכלה הסינית צמחה ברבעון הראשון של השנה ב-6.7% לעומת רבעון ראשון 2015, בהתאם לציפיות. עם זאת, יודגש כי עדיין מדובר בקצב הצמיחה הנמוך ביותר מזה כ-7 שנים.

"ישנם רבים אשר מפקפקים בראלי הנוכחי, במיוחד לאור העובדה כי מדד ה-S&P 500 קרוב לשיא כל הזמנים. עדיין, בעולם בו התשואות של כשליש מאג"ח הממשלתיות הן שליליות, ישנו תמריץ חזק להעלות את רכיב המניות במטרה להשיא תשואות חיוביות", ציינו ב-IG.

כינוס האביב של הבנק העולמי וקרן המטבע הבינלאומית יחל היום בוושינגטון, בהשתתפות נגידי בנקים מרכזיים, שרי אוצר ופקידי ממשל, אולם האירוע המרכזי המושך את תשומת לב פעילי השוק הוא מפגש יצרניות הנפט הגדולות מחרתיים בדוחא. עם זאת, הציפיות נמוכות ולא נראה כי יושג הסכם משמעותי אודות קיצוץ בתפוקות הפקת הנפט .

לפני הפתיחה פורסם מדד האמפייר סטייט, שבוחן את ההתפתחויות הכלכליות באזור ניו-יורק. המדד זינק באפריל לרמה של 9.6 נקודות לעומת 0.6 נקודות במארס. מדובר ברמה הגבוהה ביותר מאז ינואר 2015. נזכיר כי כל מספר חיובי במדד מציין התרחבות בפעילות הכלכלית בעוד מספר שלילי מעיד על התכווצות. לפני הקריאות של מאר ואפריל המדד הצביע על התכווצות במשך שבעה חודשים ברציפות.

נתון נוסף שפורסם לפני הפתיחה הוא התפוקה התעשייתית בחודש מארס, שירדה ב-0.6%, מעל צפי האנליסטים בשוק שעמד על ירידה של 0.1%. לפי הנתונים שפרס הפד, הירידה נבעה בעיקר כתוצאה מצניחה של כ-3% בתפוקת המכרות וכן ירידה בתפוקת הנפט והגז הטבעי.

 

ב-17:00 (שעון ישראל) פורסמה קריאה ראשונה של סנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן לחודש אפריל. המדד ירד לרמה של 89.7 נקודות, בעוד בשוק ציפו כי המדד יעלה לרמה של ל-91.9 נקודות לעומת 91 נקודות במארס.

אפל  בלטה במסחר ונסחרה במגמה שלילית בצל דיווחים ביפן לפיהם הביקושים למכשירי האייפון ירדו וכפועל יוצא מכך גם היקף הייצור.

בנק סיטיגרופ   דיווח לפני פתיחת המסחר על צניחה של 27% ברווח הנקי לרמה של 3.5 מיליארד דולר או 1.1 דולרים למניה ברבעון הראשון של השנה. הרווח נפגע בעיקר כתוצאה מחולשה בפעילות חטיבת המסחר וההשקעות של הבנק. עם זאת, השורה התחתונה חזקה יותר מצפי האנליסטים בשוק שעמד על 1.03 דולרים למניה. בשורה העליונה הבנק דיווח על ירידה של 11% בהכנסות לרמה של 17.56 מיליארד דולר, מעל התחזיות בשוק שעמדו על 17.46 מיליארד דולר.

השבוע כבר דיווחו וולס פארגו  ובנק אוף אמריקה , שניהם פרסמו כי רווחיהם רשמו ירידה. עם זאת, סקטור הפיננסיים במדד ה-S&P 500 סגר שבוע מסחר חיובי.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]