צפו: 2 מכוניות על שנחשפו השבוע ומעוררות הדים בעולם

חדש על הכביש: מרצדס מציגה את אחת המכוניות המרשימות ביותר שיוצרו על ידה אי פעם, וגם הצצה למכונית חדשה ששברה בשבוע החולף את שיא עולמי במהירות למכונית פתוחה

מרצדס amg / צילום: מתוך הוידאו
מרצדס amg / צילום: מתוך הוידאו

 

חטיבת הספורט של מרצדס הגיעה לאחד ההישגים המרשימים שלה באמצעות דגם ה-AMG GT הסדרתי הנפלא, אך כנראה שמישהו במרצדס חושב שאפשר קצת יותר וזאת הסיבה לדגם קיצוני יותר שנקרא AMG GT RR.

המכונית שמיועדת למירוצי המכוניות בקטגוריית GT ביפן דווקא, קיבלה מראה אימתני וסופר אגרסיבי ורף הביצועים שלה עולה על אחותה המיועדת לכביש בזכות מנוע בנפח שישה ליטר נקודה שלוש בתצורת V8 שמגיע מדגם ה- SLS. המכונית נראית בסרטון הזה, עונה לקטגוריה GT 3 של התאחדות הספורט המוטורי העולמית והיא עוצבה ונצבעה בצורה שתקרוץ ליוצרי סדרת סרטי מלחמת הכוכבים ככלי הרכב של דארת' וויידר ולמען האמת היא גם מפיקה צלילים שמתאימים לתפקיד. במרצדס מכינים לקיץ הקרוב את הדגם ה"רך" יותר עם 600 כוחות סוס שנקרא AMG GT-R  והוא ייחשף בפסטיבל המוטורי בגודווד אנגליה.

יצרנית מכוניות העל האמריקנית מטקסס הנסי פרפורמנס חוגגת 25 שנים להקמתה ואין דרך יפה יותר לציין זאת מאשר לשבור שיא עולמי במהירות. הנסי רתמו למשימה את ה-ונום GT ספיידר הפתוחה וקראו תיגר על השיא שנקבע על ידי בוגאטי גראנד ספורט ויטסה ב2013 עם 406 קמש מסלולי ההמראה הארוכים בשדה התעופה של הצי האמריקני למור בקליפורניה נבחרו לשמש זירת האירוע של נהג הניסוי בריאן סמית'. ה-ונום גיטי לא אכזבה ועמדה במשימה כאשר עצרה את מד המהירות על 425 קמ"ש.

למכונית מנוע בנפח שבעה ליטר בתצורת V8 עם הספק של 1,451 כוחות סוס ומשקלה 1,245 ק"ג בלבד עם שלדה משודרגת של לוטוס אליס. אחרי שהשיגה את השיא למכונית פתוחה, לוטשים עיניים בונום לשיא במכונית סגורה, שם עדיין בוגאטי אוחזת בו משנת 2010 עם 433 קמ"ש בבוגאטי ויירון סופר ספורט אך הנסי תציג בקרוב את דגם אף5 ושם הם מתכננים מהירות של 290 מייל לשעה שהם 464 קמ"ש והם מחפשים נהג שיתנדב למשימה.