מניית היום: חברת ביומד שמזנקת בכ-17% לאור תוצאות ניסוי

חברת אייסקיור מדיקל, שעוסקת במחקר ופיתוח של מכשור רפואי לטיפול זעיר פולשני בגידולים בעזרת הקפאה, הודיעה על תוצאות ביניים ראשוניות ■ אצל אף אחת מהמטופלות שהשתתפו בניסוי לא זוהתה חזרתיות של הסרטן

חזי הימלפרב מנכ"ל אייסקיור / צלם: אבי כהן
חזי הימלפרב מנכ"ל אייסקיור / צלם: אבי כהן

חברת אייסקיור מדיקל מזנקת היום (א') בחדות לאחר שדיווחה על פרסום תוצאות ביניים ראשוניות מניסוי ICE3 לטיפול בטכנולוגיית ההקפאה באמצעות מערכת ה-IceSense3 של החברה להקפאת גידולים סרטניים בשד. התוצאות הוצגו בכנס האגודה האמריקאית של מנתחי השד.

עדכון התוצאות כלל 41 מטופלות בגילאים 66 עד 90 עם גידול ממאיר בשד בגדלים שבין 0.3 ס"מ ל- 1.4 ס"מ. עפ"י שאלון סטנדרטי (NCCN) שניתן לכל המטופלות, רמת המצוקה (distress) שלפני הפרוצדורה הייתה נמוכה עד בינונית ו-6 חדשים אחרי הפרוצדורה הייתה נמוכה. 22 מטופלות עברו תקופת מעקב של חצי שנה ומטופלת אחת עברה תקופת מעקב של שנה - אצל אף אחת מהמטופלות לא זוהתה חזרתיות של הסרטן. לא נרשמו כל אירועים או סיבוכים ואף מטופלת לא קבלה טיפול כימותרפי משלים למרות שדבר זה נתון (עפ"י פרוטוקול המחקר) להחלטתו הבלעדית של הרופא. עד לתאריך דיווח זה דווח טופלו במסגרת המחקר כ-70 נשים. 

מנכ"ל אייסקיור מדיקל, חזי הימלפרב, אמר: "אנו מעודדים מהתוצאות הטובות עד כה וכן משביעות הרצון של הרופאים המטפלים והמטופלות עצמן. אנו מעריכים כי ככל שהמידע הקליני על יעילות הטיפול של אייסקיור בגידולי סרטן השד יתרחב, הדבר יסייע לאימוץ השימוש במערכת ה-IceSense3 TM ע"י רופאים מחוץ למחקר ה- ICE3 ובכך יאיץ את מאמצי המסחור שלנו בארה"ב ומחוצה לה".

אייסקיור מדיקל עוסקת במחקר ופיתוח של מכשור רפואי לטיפול זעיר פולשני בגידולים בעזרת הקפאה. החברה יישמה ב-2014 מודל עסקי חדש והיא מתמקדת כיום במכירת מערכות IceSense3 ומחטים ייעודיות מתכלות לבתי חולים, מרכזים רפואיים וקליניקות פרטיות.

החברה נסחרת בבורסה בת"א לפי שווי של 27.3 מיליון שקל. מתחילת השנה זינקה מניית אייסקיור  בכ-40%, בין היתר על רקע כניסת החברה לשוק הסיני והצלחה בניסוי קליני שנערך ביפן.