סמנכ"ל הכספים הפורש של מיילן ישמש יועץ חיצוני לחברה

הסכם הייעוץ עם ג'ון שיהאן נועד להקל על העברת התפקיד למחליפו, על רקע רכישת מדה השבדית

ג'ון שיהאן / צילום: אביב חופי
ג'ון שיהאן / צילום: אביב חופי

סמנכ"ל הכספים הפורש של חברת התרופות מיילן, ג'ון שיהאן, ישמש כיועץ חיצוני לחברה לתקופה של שנה, ויקבל שכר זהה לזה שקיבל במסגרת תפקידו. מדובר על שכר בסיס שנתי בסך 650 אלף דולר (לפי נתוני שנת 2014; נתוני 2015 עדיין לא פורסמו).

שיהאן, שכיהן בתפקיד סמנכ"ל הכספים מאז שנת 2010, עזב את תפקידו בתחילת אפריל. מיילן עדכנה שחתמה עם שיהאן על הסכם ייעוץ, במטרה להקל על העברת התפקיד למי שיחליף את שיהאן. עד כה לא מונה לו מחליף.

עסקה בכ-10 מיליארד דולר

אחד מהנושאים הבוערים שבהם יעסוק המחליף של שיהאן יהיה הרכישה שמיילן מקדמת, של חברת מדה השבדית, ולאחר מכן האינטגרציה שלה. מיילן הודיעה על כוונתה לרכוש את מדה בעסקת מזומן ומניות בהיקף של כ-10 מיליארד דולר, כולל חוב, לאחר שהצעת הרכש שהגישה לפריגו נכשלה כשלושה חודשים קודם לכן.

במצגת שפרסמה מיילן בסוף השבוע היא ציינה שרכישת מדה תחזק את תחום התרופות הממותגות במיילן, ותייצר עסק של כמיליארד דולר בתחום ה-OTC (תרופות שנמכרות ללא מרשם רופא). מיילן הוסיפה שהרכישה כוללת סינרגיות תפעוליות של כ-350 מיליון דולר לפני מס, שצפויות להתממש תוך 4 שנים מהשלמת הרכש, ושהיא תתרום מיידית לרווחיה. מיילן מצפה להשלים את העסקה עד סוף הרבעון השלישי של 2016.

מיילן, בניהולה של המנכ"לית הת'ר ברש ובראשות היו"ר הפעיל רוברט קורי, נסחרת במקביל בנאסד"ק ובבורסה בת"א, ושווי השוק שלה הוא 23 מיליארד דולר.