סלקום: להפחית התשלומים לבזק עבור לקוחות הטלוויזיה

טוענת כי היא נאלצת לשלם יותר על שימוש ברשת עבור לקוחות טלוויזיה כאשר הם חלק מרפורמת השוק הסיטונאי

ניר שטרן / צילום: יוסי צבקר
ניר שטרן / צילום: יוסי צבקר

חברת סלקום מבקשת ממשרד התקשורת למצוא פתרון שיאפשר לה להפחית את התשלומים לבזק במסגרת שירותי האינטרנט שצורכים לקוחות הטלוויזיה שלה - כך נודע ל"גלובס".

עד כה טרם נמצאה המתכונת לכך, היות והסוגיה קשורה להחלטות עבר של רשות ההגבלים העסקיים, ולכן המשרד מתקשה למצוא מענה לבקשה של סלקום. 

במסגרת אישור המיזוג של בזק ו-yes, רשות ההגבלים העסקיים החליטה כי בזק לא תוכל לגבות תשלומים עבור צריכת האינטרנט של לקוחות הטלוויזיה בלבד של מתחרותיה. ספקיות האינטרנט משלמות לבזק עבור תעבורת האינטרנט פר ג'יגה קיבולת. היות ובטלוויזיה היקף הקיבולת הנצרך על-ידי המשתמשים הוא גבוה, הציבה הרשות תנאי שלפיו בתמורה למיזוג בזק-yes, מתחרותיה של בזק יוכלו ליהנות מרף נמוך בחדירה שלהם לשוק, ולכן קבעה את התנאי שלקוחות הטלוויזיה לא ישלמו עבור צריכת הטלוויזיה באופן ספציפי. 

אלא שבעקבות המעבר לשוק הסיטונאי והרפורמה מהשנה שעברה, הלקוחות של השוק הסיטונאי לא נכנסים תחת הסעיף, ומשמע שסלקום נדרשת לשלם לבזק סכומים גבוהים שאותם הייתה רוצה להפחית, ולכן ביקשה את התערבות המשרד. 

ללא כל קשר, משרד התקשורת פרסם שימוע חדש לפני כשבועיים בדבר שינוי טכני שבכוונתו לבצע בכל הקשור לתשלומים שמשלמות מתחרותיה של בזק עבור השימוש ברשת שלה במסגרת רפורמת הפס הרחב. במסגרת זו,אגף הכלכלה בנה מודל חדש לקביעת תחזית הביקושים שעליהם בין היתר מושתתים התעריפים לשימוש ברשת בזק. על-פי הערכות, המודל החדש שבנה המשרד עשוי להוריד את מחירי השימוש למתחרים בכמה שקלים בודדים.