באומן-בר מוביל במספר הפיינליסטים בתחרות קקטוס הזהב

למשרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי יש 35 מועמדויות בתחרות, לעומת 16 מועמדויות למקאן ו-14 לאדלר-חומסקי

גם השנה משרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי הוא המשרד המוביל במספר המועמדויות לזכיות בפרסים בתחרות הפרסום הישראלית קקטוס הזהב. המשרד, עם כ-33 מועמדויות, מוביל בפער משמעותי על המשרדים הבאים אחריו: מקאן תל-אביב עם 16 מועמדויות, ונושף בעורפו אדלר-חומסקי עם 14 מועמדויות. קצת מאחורה במקום הרביעי ממוקם משרד הפרסום גיתם BBDO עם 11 מועמדויות למשרד.

בסך-הכול העפילו לגמר 106 עבודות, שיישפטו על-ידי 60 אנשי קריאייטיב ושיווק מחברות וממשרדי פרסום שונים.

כאמור, המשרד המוביל הוא באומן, שרושם מועמדויות על קמפיינים למגוון רחב של מותגים וחברות, בהם מותגי החברה המרכזית למשקאות, שטראוס על מותגיה השונים, ישראכרט, יוניליוור ועוד. עבור מקאן בולטות מועמדויות לקמפיין של yes, ואדלר-חומסקי מתבלטים עם עבודות לבזק ועופר אבניר.

לכאורה ניתן היה לטעון נגד התחרות כי היא קלה יותר עבור המשרדים הגדולים, הנהנים הן מתקציבי הפרסום הגדולים בשוק והן מהיכולת התקציבית לעמוד במימון עלות הגשת העבודות לתחרות. אולם לפחות מרשימת הפיינליסטים נראה כי השינוי שערכו בתחרות בשנים האחרונות והכנסת קטגוריות דיגיטל ותוכן הרחיבו את היריעה למשרדים נוספים, כמו The Box, טוויסטד ולעומק התודעה, שמיוצגים בתחרות עם עבודה למשרד.

הגודל אולי מסייע - ויעיד על כך הדירוג הגבוה של המשרדים הגדולים - אך הוא איננו ערובה למיקומים גבוהים בדירוג. כך למשל משרדים גדולים יחסית, כמו גליקמן-שמיר-סמסונוב ויהושע TBWA שהם משרדי העשירייה הראשונה, משתלבים מבחינת מספר פיינליסטים לא ברמות הגבוהות: 3 מועמדויות לכל משרד.

מפתיע לטובה הוא משרד הפרסום ענבר-מרחב, שמקבל השנה 5 מועמדויות - אחד פחות מראובני-פרידן עם 6 מועמדויות וגבוה יותר מרוב משרדי הביניים האחרים כמו LEAD עם שתי מועמדויות - מתקופת הבחירות עת יצר סרטונים לליכוד, ברוקנר-יער-לוי עם מועמדות אחת ומשרדים קטנים יותר כמו JWT ישראל, y&r ישראל, לעומק התודעה, דחף ודרורי-ארועטי-ברמן עם מועמדות אחת לכל משרד.

לדברי יגאל שמיר, יו"ר ועדת התחרות ושותף בגליקמן-שמיר-סמסונוב, "בעידן בו מעמדו של ענף הפרסום נמצא במרכו של דיון סוער, לתחרות הפרסום הישראלית, הקקטוס, יש חשיבות גדולה מאי-פעם. זו ההזדמנות שלנו, הפרסומאים והמפרסמים, לחגוג את המצוינות בענף ולפרגן לאנשים העומדים מאחורי הפרסום בישראל.

"השנה שמנו דגש על מצויינות קריאטיבית המשולבת בפרסום אמיתי עבור לקוחות אמיתיים. נעשה כל מאמץ למנוע מהתחרות לגלוש לאיזוטריה ו'תרגילי בית ספר'; וחשוב לא פחות - מנגנון השיפוט והתקנון שניסחנו השנה נותן ביטוי לכיוונים בהם צועד הענף כמו דיגיטל ותוכן (הוספנו למשל קטגוריית תוכן שיווקי לתחרות). אני מאחל לכולנו תחרות הוגנת ותוצאות שנוכל להתגאות בהן". 

תחרות הקקטוס החגיגית, בה יוכרזו הזוכים בכל הקטגוריות, תתקיים ב-18 במאי בשעה 19:00 בהאנגר 11 בנמל תל-אביב, בחסות חברת Outbrain.