נעילה חיובית בוול סטריט, הדאו העפיל לשיא של 10 חודשים

מלאי הנפט בארה"ב צמח פחות מהצפי בשבוע החולף; הנפט ננעל בעליה של 4% ■ עונת הדוחות בעיצומה: הדיווחים היום - קוקה קולה, אמריקן אקספרס וצ'ק פוינט ■ אינטל צפויה לפטר בחודשים הקרובים כ-12 אלף עובדים ברחבי העולם

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ד') בעליות שערים קלות. מדד ה-S&P 500 ננעל ברמה הגבוהה ביותר מאז תחילת 2016 בעוד הדאו ג'ונס העפיל לשיא של 10 חודשים. בבורסות אירופה ננעל המסחר בעליות שערים, ובאסיה ננעל הבוקר המסחר בירידות במרבית הבורסות, כשבורסת סין בלטה לשלילה.

 

רגעי ההכרעה במרוץ לבית הלבן מתקרבים, והבוקר התברר כי מועמד המפלגה הרפובליקנית דונלד טראמפ ומועמדת המפלגה הדמוקרטית הילארי קלינטון סחפו את ניו יורק וזכו בפריימריז במדינה חשובה זו.

בזירת המאקרו, ב-17:00 שעון ישראל פורסם נתון מכירות הבתים הקיימים לחודש מארס. קצב המכירות עלה ל-5.33 מיליון - מעבר לתחזיות האנליסטים אשר עמדו על 5.29 מיליון בתים ולעומת קריאה של 5.08 מיליון בפברואר.

בשעה 17:30 התפרסם נתון מלאי הנפט, אשר רשם עלייה של 2.1 מיליון חביות בשבוע החולף לעומת צפי האנליסטים לעלייה של 2.2 מיליון חביות ולעומת 6.6 מיליון בשבוע לפני. בעקבות הנתון מחירי הנפט עברו לעליות חדות וננעלו לבסוף בעלייה של כ-4%.

עונת הדוחות בעיצומה, והיום המשיך זרם החברות המדווחות על תוצאותיהן הכספיות. קוקה קולה  דיווחה לפני פתיחת המסחר, בעוד אמריקן אקספרס , קוואלקום  ומאטל  ידווחו לאחר הנעילה.

אינטל  פרסמה אמש את הדוחות הכספיים לרבעון הפיסקלי השני של 2016, במסגרתם הודיעה על פיטורי 12 אלף עובדים ברחבי העולם - 11% מכוח העבודה, וזאת על רקע חולשה במכירות השבבים ושינוי עסקי של מעבר מייצור שבבים למחשבים אישיים לעבר מחשוב ענן ומובייל. אינטל דיווחה על רווח של 2.6 מיליארד דולר, שהם 54 סנט למניה NON-GAAP, לעומת 45 סנט בתקופה המקבילה אשתקד וצפי של 48 סנט למניה בשוק. ההכנסות עלו ל-13.8 מיליארד דולר מ-12.8 מיליארד דולר ברבעון המקביל וצפי להכנסות בהיקף 13.83 מיליארד דולר.

צ'ק פוינט  פתחה היום את עונת הדוחות של החברות הישראליות שנסחרות בוול סטריט, עם דוחות טובים בסך הכול: ההכנסות היו דומות לצפי האנליסטים ובטווח התחזיות של החברה, והרווח עקף הן את תחזיות האנליסטים והן את התחזיות של צ'ק פוינט עצמה.

מניית קוקה קולה  נסחרה היום בצל פרסום דוחותיה לרבעון הראשון, כאשר ענקית המשקאות הקלים דיווחה על ירידה במכירות ל-10.28 מיליארד דולר, ירידה של 4% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, וזאת בשל הירידה בביקושים התחזקות הדולר. רווחי החברה ירדו ל-1.48 מיליארד דולר לעומת 1.56 מיליארד ברבעון המקביל אשתקד, אך עקפו את תחזית האנליסטים.

[לסיפור המלא]

 

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]