יחימוביץ': "התבטאות הרצוג אומללה - נוסח הימין הקיצוני"

חברת מפלגת המחנה הציוני נגד היו"ר שלה שאמר כי "יש תחושה שאנו תמיד מצטיירים כאוהבי ערבים": "חציית קו אדום ואימוץ רטוריקה זרה לדרכנו" ■ "אין לנו אלא לבוז ל'קללה' הזו ובוודאי שלא לאמצה או להתגונן מפני גזענים"

שלושה ימים עברו מאז התבטאותו השנויה במחלוקת של יושב ראש "המחנה הציוני" יצחק הרצוג והאש כנגדו לא פוסקת. חברת מפלגתו שלי יחימוביץ' שוב תקפה את הרצוג אמש וכתבה באתר האינטרנט שלה: "זו התבטאות אומללה, שהיא חציית קו אדום ואימוץ רטוריקה זרה לדרכנו".

את הדברים הקשים הטיחה יחימוביץ' בהרצוג על רקע אמירתו לפיה: "יש תחושה שאנו תמיד מצטיירים כאוהבי ערבים". חברת מפלגתו של הרצוג הגיבה לדברים ואמרה: "להתרפס בפני גזענים ולרמוז שאנחנו לא אוהבים ערבים? לא בבית ספרנו".

את הדברים שכתבה פתחה יחימוביץ' בכך שהיא מודעת לכך שכל מילה שתוציא תועצם בימים אלו ולכן שקלה את מילותיה בקפידה. "הדברים שאמר לא יכולים לחלוף כמהומה פוליטית סתמית, והם דורשים התייחסות", הסבירה. "מה מטיח בנו הימין כקללה? שאנחנו אוהבי ערבים? - אין לנו אלא לבוז ל'קללה' הזו ובוודאי שלא לאמצה או להתגונן מפני גזענים".

"בעייתית לא פחות בעיניי הייתה תגובתו של בוז'י לביקורת שספג", הוסיפה יחימוביץ'. "הצגתה של 'אהבת ערבים' כהיפך של הציונות, היא שוב שימוש ברטוריקה של הימין נגדנו, והשלמה, כל כך כל כך מעציבה, עם הקביעה המופרכת שחתירה לשוויון ולשלום ומאבק בגזענות הם ההיפך מהציונות. הרי זוהי הציונות!".

בסיום דבריה כתבה חברת הכנסת כי לעולם מפלגתה לעולם לא תשביע את רצונו של הימין הקיצוני. "אין לנו שום עניין להשביע את רצונו ובטח לא להוכיח לו שאנחנו 'לא אוהבי ערבים'. אנחנו אוהבי אדם, מאמינים בשוויון זכויות ללא הבדל גזע דת ומין, חותרים לשלום, מגנים על המדינה מפני אויביה מבחוץ, ונאבקים ברוחות רעות ובתהליכים הרסניים בתוכה".