יציבות בסיום המסחר בוול סטריט; הנפט חצה את רמת 44 דולר

מגמה מעורבת בסיום המסחר בבורסות אירופה ■ מחר: החלטת הריבית של הפדרל ריזרב ■ מבול דוחות היום; בין המדווחות ניתן למצוא את טוויטר ואיביי ■ "אלמלא חברות האנרגיה הרי שהירידות היו משמעותיות"

אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס
אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס

המגמה החיובית שאפיינה את השעות הראשונות למסחר בניו יורק (ג') השתנתה והשווקים סגרו ביציבות, מדד נאסד"ק ירד 4 ימים ברציפות. בורסות אירופה סגרו במגמה מעורבת. אפל  צפויה לפרסם דוחות כספיים לאחר הנעילה הלילה.

 

בוול סטריט מייחסים את העצבנות במסחר לדו"חות הכספים שאמנם עומדים, על פי רוב, בתחזיות המונמכות אך הביצועים של החברות עדיין מאותגרים על ידי הכלכלה הריאלית. בוול סטריט מסבירים עוד, כי גם הכלכלה הריאלית מאותגרת לאור הנתונים שפורסמו היום הן מדד אמון הצרכנים שהיה נמוך מהתחזיות, הן הזמנות המוצרים בריי הקיימא והן מדד קייס-שילר.

סוחרים בוול סטריט צוטטו הערב בכלי התקשורת המקומיים כאומרים שאלמלא חברות האנרגיה שנהנות מהעליות האחרונות בנפט, הרי שהשווקים היו מגיבים בחריפות והירידות היו משמעותיות יותר.

הפדרל ריזרב יפרסם מחר את החלטת הריבית שלו, וגם אם אינו צפוי לבצע מהלך, הוא עשוי לדבר על התחזיות הכלכליות שלו לכלכלת ארה"ב ועל קצב העלאות הריבית בהמשך השנה. גם הבנק היפני יפרסם מחרתיים את ההודעה על המדיניות המוניטרית וייתכן שיודיע על עוד תמריצים לשווקים.

להערכת רבים, הפד צפוי להעלות את הריבית עוד השנה, כאשר הוויכוח הוא האם יתבצעו 2 העלאות או שמא רק אחת. פעילי השוק יחפשו מחר רמזים באשר למועד ההעלאה הבאה, ייתכן כבר בחודש יוני.

הזמנות המוצרים בני קיימא לחודש מארס, עלו ב-0.8% וזאת למרות ציפיות הכלכלנים לעלייה של 2%. בפברואר נרשמה ירידה של 3%.

מדד קייס-שילר למחירי הבתים בחודש פברואר עלה בחישוב שנתי בשיעור של 5.3% וזאת לאחר ציפיות לעלייה של 5.5%, האטה לאחר קריאה קודמת של עלייה שנתית בקצב של 5.7%.

"השוק נראה די מגובש לקראת הישיבה הדו-יומית של הפד. אין באמת תנועה בשוקי המט"ח, הסחורות נראות יציבות וכך גם שוקי המניות", ציינו ב-Hantec Markets.

אינטרנשיונל ביזנס משין (IBM)  הודיעה שהיא מגדילה את הדיבידנדים שתשלם לבעלי המניות שלה ל-1.4 דולר למניה לעומת 1.3 דולר למניה.

עונת הדוחות בעיצומה עם מבול של חברות אשר יסכמו היום את הרבעון החולף. פרוקטר אנד גמבל , 3M , דו פונט, הרשי , ווירפול  ו-T Mobile  יפרסמו דוחות כספיים. לאחר הנעילה ידווחו כאמור אפל, לצד AT&T , טוויטר  ואיביי .

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]