קיצוצים ב"ידיעות אחרונות": כ-30 עובדים ביקשו לפרוש מרצון

הודעות הפרישה הן חלק מהפעימה השנייה של תוכנית הקיצוצים ■ מאחר שהיעד היה 40 עובדים, ובנוסף להנהלה יש זכות וטו על חלק מהבקשות, צפויים פיטורים של כ-10 עובדים ■ למדריך ומחשבון פרישה

בניין ידיעות בראשון לציון / צילום: תמר מצפי
בניין ידיעות בראשון לציון / צילום: תמר מצפי

קבוצת "ידיעות אחרונות" נערכת לפיטורי עובדים, זאת לאחר שלא הצליחה להגיע ליעד הפרישה של העובדים בפעימה השנייה של תוכנית הקיצוצים.

על-פי התוכנית, שסוכמה בין הנהלת הקבוצה לוועד העובדים, עד סוף אפריל היו אמורים להודיע 40 עובדים על פרישה מוקדמת כחלופה לפיטורים. בפועל עד לפני חג הפסח הגיע מניין העיתונאים מכלל הקבוצה שפרשו מרצון לכ-30, מקצתם עובדים ותיקים.

לאחר שתתגבש סופית רשימת העובדים שביקשו לפרוש, מחזיקה הנהלת הקבוצה בזכות וטו על 10% מהשמות ולמעשה יכולה לא לאשר להם פרישה.

זו הפעימה השנייה של פרישה בקבוצת "ידיעות אחרונות", כחלק מהליך קיצוצים רוחבי הקשור באיחוד זרועות החברה תחת מבנה אחד בראשון-לציון וביטול תפקידים שאוחדו.

תוכנית פרישה בתנאים מיטביים

במסגרת ההליך הוחלט להיפרד מ-60 עובדים, ובסיכום עם הוועד המיוצג על-ידי ארגון העיתונאים, הוחלט לאפשר לעובדים תוכנית פרישה מרצון בתנאים מיטביים. בפעימה הראשונה - עד יולי 2015 - פרשו 18 עובדים, מתוך היעד שעמד על 20 עובדים. עובדים אחרים פוטרו.

הפרישה המוקדמת חלה על עובדי עיתון האם "ידיעות אחרונות", וכן על "כלכליסט", "לאישה" ו-xnet. כל אלה מיוצגים על-ידי אותו הוועד. על עובדי האגפים האחרים, בהם אתר האינטרנט של ידיעות אחרונות, ynet, לא חלים תנאי הפרישה המיוחדים.

במסגרת הסכם הפרישה גובש סולם מדרגי המאפשר מענק מיוחד, שיתווסף לפיצויי הפרישה וליתר הזכויות המגיעות לעובדים העוזבים, ומחושב על-פי הוותק של כל עיתונאי או עיתונאית וגילם.

כך, בן 35 שעובד בעיתון 10 שנים יקבל מענק בגובה חודשיים שכר; בן 40 שעובד בעיתון כ-15 שנה יקבל מענק בגובה 5.2 משכורות - וכן הלאה עד לעובד בן 60 שעובד בעיתון כ-30 שנה, אשר מענק הפרישה שלו יעמוד על כ-26 חודשי שכר. כך או כך, ציין הוועד במכתב שכתב לעובדים, גובה המענק לא יפחת מחודש וחצי.

בתוך כך, לצד הליך הפרישה בקבוצה, תלוי ועומד סכסוך עבודה בין ועד העובדים של "ידיעות אחרונות" ובין ההנהלה, על רקע תנאי העבודה של העובדים עם המעבר שלהם מתל-אביב לראשון-לציון.