סגנו של באפט "פותח את הפה" על טראמפ: "התנהגות חולנית"

צ'רלי מונגר העריך בראיון לאתר "יאהו פייננס" כי הסיכויים של טראמפ להיבחר לנשיאות ארה"ב הם אפסיים ■ "הוא מאמין אמיתי. הוא באמת מאמין בעצמו" ■ על קוקה-קולה: "זה יותר טוב מאשר מזיק"

צ'רלי מונגר / צילום: רויטרס
צ'רלי מונגר / צילום: רויטרס

המשקיע האגדי וורן באפט התייחס לבחירות בארה"ב בכנס השנתי של בעלי המניות בברקשייר הת'אוויי בסוף השבוע וציין כי הוא אינו מודאג גם אם דונלד טראמפ ייבחר לנשיאות. סגנו של באפט, צ'רלי מונגר (92) היה אגרסיבי הרבה יותר והעביר ביקורת חריפה על המועמד השנוי במחלוקת לראשות המפלגה הרפובליקנית.

"הוא מאמין אמיתי. הוא באמת מאמין בעצמו", אמר מונגר בראיון לאתר "יאהו פייננס", ואף כינה את ההתנהגות של טראמפ "חולנית". כאשר נשאל האם טראמפ יהיה מסוכן לארה"ב מונגר השיב כי הוא יהיה רחוק מלהיות הבחירה האידיאלית ואף העריך כי הסיכויים של הקבלן ממנהטן להיבחר לנשיאות הם אפסיים.

מונגר התייחס בראיון לנושאים שונים כגון פורטפוליו ההשקעות של ברקשייר וציין כי ענקית ההחזקות צמצמה את ההחזקות שלה בסקטור הביטוח. לדבריו, תחום הביטוח נעשה קשה יותר ויותר. "הרבה הון והרבה טיפשות. התוצאה הולכת להיות רעה", אמר.

מונגר התייחס גם לביקורת נגד קוקה-קולה, אחת ההחזקות הגדולות של ברקשייר, וציין כי אחת ההנאות היומיות היא להוסיף קצת טעם למים. "זה יותר טוב מאשר מזיק, לדעתי".