"מלך האג"ח" ביל גרוס: "הפד צריך להצניח כסף מהליקופטרים"

גרוס, מנהל קרן האג"ח Janus Capital Group, טען בסקירת ההשקעות שפרסם כי הפד צריך לבצע סיבוב פרסה, לחזור למדיניות מוניטרית מרחיבה ולהשיק סיבוב נוסף של תוכנית להקלה כמותית (QE) ■ "האלטרנטיבה היא צנע ומיתון ממושך"

ביל גרוס / צלם: בלומברג
ביל גרוס / צלם: בלומברג

המהלך המוניטרי הבא צריך לכלול "כסף שנופל מהליקופטרים" כדי להמריץ את כלכלת ארה"ב ולהימנע ממיתון. כך טוען "מלך האג"ח" ביל גרוס, מנהל קרן האג"ח Janus Capital Group.

בסקירת ההשקעות האחרונה שפרסם אתמול (ד') גרוס בהחלט היה רציני כאשר ציין כי משרד האוצר האמריקאי והפד צריכים לבצע "סיבוב פרסה", לחזור למדיניות מוניטרית מרחיבה ולהשיק סיבוב נוסף של תוכנית להקלה כמותית (QE) במסגרתה הבנק המרכזי ידפיס טריליוני דולרים כדי לרכוש אג"ח ממשלתיות ולהמריץ את הכלכלה.

"זו דרך גסה להטיס הליקופטרים, אך האלטרנטיבה היא ביקור מיידי ב"'מכון גמילה' של הצנע ומיתון ממושך. אני סבור שהפוליטיקאים והבנקאים המרכזיים ייבחרו לטוס במקום למות"., כתב גרוס בסקירה.

"הליקופטר הכסף" הוא ביטוי שמיוחס לכלכלן האמריקאי הנודע מילטון פרידמן, שאמר אותו בפעם הראשונה ב-1969 כאשר טען כי הצנחת כסף להמונים מהליקופטרים היא דרך בטוחה לאתחל את הכלכלה ואמצעי יעיל להילחם במצב של דפלציה.

יו"ר הפד הקודם, בן ברננקי, זכה לכינוי "הליקופטר בן" לאחר שהשיק מספר סבבים של תוכניות להקלה כמותית כדי לחלץ את כלכלת ארה"ב מהמשבר הגדול של 2008.

בעוד השווקים עוסקים בשאלה מתי הפד יעלה ריבית פעם נוספת, גרוס מעריך כי הבנק המרכזי של ארה"ב עשוי להדפיס כסף ולרכוש אג"ח כבר בשנה הקרובה.