בכיר בפד: 2-3 העלאות ריבית השנה יהיו מהלך הגיוני

ג'ון וויליאמס מעריך שעל הפדרל ריזרב לדבוק בתכנית להעלות ריבית השנה למרות נתונים על האטה בקצב הצמיחה ■ מחר יתפרסם דו"ח התעסוקה האמריקאי - הנתון המרכזי בהחלטת הפדרל ריזרב לקביעת המדיניות המוניטרית

ג'נט ילן / צלם: רויטרס
ג'נט ילן / צלם: רויטרס

נשיא שלוחת סן פרניסקו של הפדרל ריזרב נשא נאום בכנס העוסק במדיניות מוניטרית באוניברסיטת סטנפורד ואמר כי על הפדרל ריזרב לדבוק בתכנית המקורית, כלומר להמשיך ברצף העלאות ריבית. "2-3 העלאות ריבית השנה יהיו מהלך סביר" אמר וויליאמס.

וויליאמס לא משתתף בהצבעות בוועידת השוק הפתוח (FOMC) השנה ולכן לא הצביע בישיבת הפד הקודמת שהחליטה שלא להעלאות את הריבית. המשקיעים בוול סטריט מייחסים חשיבות רבה להתבטאויות של בכירי הפדרל ריזרב, גם אם הם לא משתתפים בהצבעות וזאת משום שיש בהתבטאויות אלה כדי לשפוך אור על הנעשה מאחורי הקלעים של ישיבות הפד.

בבנק המרכזי האמריקאי מייחסים חשיבות רבה לשוק העבודה והוא הגורם המרכזי במכלול השיקולים בקביעת המדיניות המוניטרית. מחר צפוי להתפרסם דו"ח התעסוקה לחודש אפריל.

ע"פ התחזיות, הכלכלה האמריקאית ייצרה כ-203 משרות חדשות מה שיביא את שיעור האבטלה להיוותר ברמה של 5%. השכר הממוצע לשעה, אחד הנתונים החשובים בדוח, צפוי לעלות ב-0.3%. קצב של כ-200 אלף משרות בחודש, נזכיר, מעיד על התאוששות וצמיחה בשוק העבודה. כל מספר הנמוך מ-200 אלף מקומות עבודה חדשים יאותת שהבנק המרכזי לא ימהר להעלות ריבית בעוד מספרים גבוהים מ-200 אלף יאותתו כי הבנק חוזר לתוכנית של העלאת ריבית.

סקר ה-ADP שהתפרסם אתמול בארה"ב, אכזב את המשקיעים עם תוספת של 156 אלף משרות חדשות בלבד לעומת הצפי ל-200 אלף.

בשוק האג"ח מעריכים שהפדרל ריזרב לא ימהר להעלות את הריבית ואיתותים לכך ניתן לראות בתשואות האג"ח הממשלתיות הארוכות שחזרו לרדת לרמה של 1.76% לאחר שבתחילת היום נסחרו ללא שינוי.