בכירי אורמת פתחו את המסחר בניו-יורק, צפרה כץ מבקרת בישראל

וגם: במסגרת הרחבת בורסת היהלומים ייבנה מגדל נוסף, ויתווספו קומות למגדלים הקיימים

אורמת ב nyse / צילום:nyse
אורמת ב nyse / צילום:nyse

החגיגה הכפולה של אורמת

אחרי פרסום הדוחות הטובים, החברה פתחה את המסחר בבורסת NYSE בניו-יורק

בכירי חברת אורמת פתחו ביום חמישי את המסחר בבורסת ניו-יורק (NYSE). החברה, העוסקת בתחום האנרגיה הגיאותרמית, פרסמה יום קודם לכן את הדוחות הכספיים שלה לסיכום הרבעון הראשון שהיו טובים מהצפוי.

אורמת נסחרת במקביל בבורסות של ניו-יורק ושל תל-אביב, לפי שווי של 2.1 מיליארד דולר. בעלי השליטה בחברה הם קרן פימי שמוביל ישי דוידי, ומייסדי החברה, משפחת ברוניצקי, שכבר אינם בעלי תפקיד בחברה.

לטקס בבורסת ניו-יורק הגיעו בין היתר מנכ"ל אורמת, יצחק אנג'ל; היו"ר, גילון בק, שותף בכיר בקרן פימי; וסמנכ"ל הכספים, דורון בלשר.

אורמת פועלת בתחום של בניית תחנות כוח גיאותרמיות והפעלתן. בהתאם לאסטרטגיה שלה, היא פועלת להרחיב את פעילותה לתחומים נוספים של אנרגיה מתחדשת, כגון אגירת אנרגיה.

אורמת ב nyse / צילום:nyse
 אורמת ב nyse / צילום:nyse

ילדותי השנייה

נשות העסקים בערב של גלביות

אתי צאיג הייתה מבעלי השליטה ברשת בגדי הילדים "ילדותי". לאחר שהרשת נקלעה לחובות, היא נמכרה ב-2009 לאבנר יהודאי. יחד עם מירב הדרי, צאיג יצאה לדרך חדשה עם "גלביה" - חנות בנווה-צדק שסובבת סביב רוח הגלביה, בעיקר כבגד פנאי אך גם כלבוש יומיומי למשרד וכבגד ערב מחייב פחות.

בסוף השבוע אגודת ידידי בית התפוצות בישראל, בהנהלת אירית אדמוני-פרלמן, אירחה כ-150 נשות עסקים בולטות לבוקר של אופנה בשיתוף "גלביה", ואדמוני-פרלמן אמרה כי "מה יותר ישראלי מאשר 'גלביה', המשלבת בין הייחודיות האתנית של הבגד המעוצב לאופי הישראלי שמאפיין אותנו".

היו שם: מטי קרסו, אשתו של מכבי קרסו, מבעלי קבוצת קרסו; נועה טובים, מנהלת בנקאות פרטית של בנק דיסקונט, נותן החסות הראשי לאירוע; אורית בנבנישתי, מנכ"לית חברת תגבור משאבי אנוש; סיגל בר-און, יו"רית שותפה בחברת ד"ר פישר; חנה פרי זן, מנכ"לית פעילים - תיקי השקעות של בנק הפועלים; עתליה ועופרה שמלצר, בעלות השליטה בשלמה סיקסט; חדוה שרון, מנכ"לית חברת ההשקעות לייטהאוס; מריה אהרון, נשיאת יחסים בינלאומיים של בית החולים אסף הרופא; וכן נשות העסקים ענת פרנקל, ננסי נאסר, ויוויאן רכיב, טל בירנפלד, מרים זוגלובק ובת שבע בובליל.

אדמוני פרלמן וקרסו / צילום: רפיח דלויה
 אדמוני פרלמן וקרסו / צילום: רפיח דלויה

המגדל הרביעי יוצא לדרך

במסגרת הרחבת בורסת היהלומים ייבנה מגדל נוסף, ויתווספו קומות למגדלים הקיימים

ביום חמישי נחתם הסכם להרחבת הבורסה ליהלומים, בתכנון המשרד של האדריכל אבנר ישר. פרויקט הרחבת המתחם המתוכנן כולל הקמת מגדל רביעי והוספת קומות לבניינים הגדולים.

מלבד ישר, היו במעמד החתימה גם נשיא הבורסה ליהלומים, יורם דבש; יו"ר ועדת הנדל"ן, בועז מולדבסקי; וכן עורכי הדין שמואל עיני ואמיר אמר.

דבש אמר כי "בורסת היהלומים תחגוג בשנה הבאה 80 שנה להיווסדה וההסתכלות על פרויקט ההרחבה היא ל-10 ו-20 השנים הבאות. אנחנו בונים את התשתית המתאימה לכך".

ישר אמר כי "אלה יהיו בניינים גמישים ויותאמו לתנאי השימוש, ומעבר לכך, הבורסה ליהלומים היא זו שהתחילה את מתחם הבורסה של רמת גן ואתגר גדול עבורנו לתכנן את הפיתוח העתידי שלה".

ישר התאלמן לאחרונה מאשתו, השחקנית רונית אלקבץ ז"ל. 

עייני, אמר, מולדבסקי, דבש וישר / צילום: קובי פוקס
 עייני, אמר, מולדבסקי, דבש וישר / צילום: קובי פוקס

את העצות של היהודים טראמפ דווקא רוצה

לקראת ועידת המפלגה בקיץ: שני אנשי פיננסים יהודים בחזית המאמץ של המועמד הססגוני

מועמד המפלגה הרפובליקנית לנשיאות, דונלד טראמפ, כבר עורר לא מעט תרעומת גם בכל הנוגע להתבטאויותיו על ישראל והיהודים. כך למשל, בסוף 2015 הוא אמר כי היהודים אינם תומכים בו מאחר שהוא לא רוצה את כספם. 

אבל את עצותיהם הוא כנראה רוצה גם רוצה, והוא ממשיך להקיף עצמו ביועצים יהודים ולקדמם לתפקידי מפתח בצוות שלו. יזם הנדל"ן ג'ארד קושניר, חתנו דרך נישואיו לאיוונקה טראמפ (שהתגיירה ושמה העברי הוא יעל), הפך לאחד מאנשיו הקרובים בקמפיין. השניים גם "סיפקו" לטראמפ 3 נכדים בני דת משה. עורכי הדין ג'ייסון גרינבלט ודיוויד פרידמן הם יועציו של טראמפ בכל הנוגע לעניינים הקשורים לישראל.

לקראת הוועידה החשובה בקליבלנד של המפלגה הרפובליקנית, הוא הציב בחזית ההכנה אליה שניים מאנשי וול סטריט - מייקל גלסנר, שמשמש כסגן מנהל הקמפיין (של קורי לוונדורסקי); וסטיבן מנשין, מנהל קרן גידור ובעברו שותף בגולדמן זקס, שאחראי על ניהול הכספים בקמפיין.

גלסנר, שכבר ייעץ בעבר לכמה מועמדים רפובליקנים בולטים (האחרונה הייתה שרה פיילין ב-2008, מועמדת המפלגה לתפקיד סגנית הנשיא), אמר בפברואר ביחס לחששות בקהילה היהודית, כי "אני לא חושב שיש בכלל ספק לגבי עמדתו היציבה של טראמפ בתמיכתו בישראל".

ועידת הצירים של המפלגה הרפובליקנית תתקיים באמצע יולי, ובה ייקבע סופית המועמד של המפלגה לנשיאות ארה"ב. מלכתחילה היו הערכות כי לאור חוסר שביעות-הרצון מצד בכירי במפלגה ממועמדותו של טראמפ, ייעשה ניסיון חסר תקדים לבחור במועמד אחר על פניו, למרות שזכה במספר הצירים הגבוה ביותר, אבל עתה נראה כי סיכויים אלה פחתו משמעותית. 

טראמפ בוועידת איפא"ק במרץ / צילום: רויטרס
 טראמפ בוועידת איפא"ק במרץ / צילום: רויטרס

בוקר טוב ומעונן

אחרי הרכישות בתחום הענן, צפרה כץ מבקרת בישראל

צפרה כץ, נשיאת אורקל, שמנהלת את החברה יחד מארק הרד (לשעבר מנכ"ל HP), זוכה לא פעם בעיתונות המקומית לכינוי "הישראלית הבכירה בעולם היי-טק". בתחום שבו ישראל הצמיחה כמה מאורות גדולים, ההיתלות בכך שהיא חיה בחולון את 6 שנותיה הראשונות, היא מאולצת למדי.

אבל ישראלית או לא, כץ בדרך לביקור בארץ. הביקור מתקיים לרגל השקת פתרון חדש של אורקל בענן, ובאירוע ההשקה, שייערך ביום שני בסינמה סיטי, צפויים להיות נוכחים מאות סמנכ"לי כספים ומנהלי מערכות מידע.

אורקל פעילה לאחרונה בישראל ברכישת חברות בתחום הענן. בחודשיים האחרונים היא קנתה כאן את ראבלו סיסטמס ב-430 מיליון דולר ואת Crosswise בסכום המוערך בכ-50 מיליון דולר. הרכישות וההשקה הם חלק מקידום המטרה של אורקל להפוך לחברת הענן הגדולה בעולם.

צפרא כץ / צילום: איל יצהר
 צפרא כץ / צילום: איל יצהר