מבוכה למשטרה: העיתונאית החשודה לא תואשם בניסיון רצח אמה

ספיר ניסני, שנחשדה כי ניסתה לרצוח את אמה כששפכה עליה שמן רותח, תשוחרר למעצר-בית ■ מסתמן: לא תואשם בניסיון רצח אלא לכל היותר בגרימת חבלה ורשלנות

ספיר ניסני / מתוך פייסבוק
ספיר ניסני / מתוך פייסבוק

העיתונאית ספיר ניסני, החשודה כי ניסתה לרצוח את אמה, תשוחרר היום (ב') למעצר-בית למשך שבועיים. זאת לאחר שהמשטרה לא הצליחה לגבש די ראיות עלמנת לבסס את החשד שלפיו ניסני שפכה על אמה שמן רותח בכוונת תחילה, ולפיכך מסתמן כי כלל לא תואשם בניסיון רצח אלא לכל היותר בגרימת חבלה ורשלנות.

"לכל אורך הדרך ספיר טענה כי מדובר בתאונה מצערת, וכי לא הייתה לה כוונה לפגוע באמה", אמר עו"ד גיא עין צבי, המייצג את ניצני מטעם הסנגוריה הציבורית. "אנו ממתינים לסיום החקירה".

בדיון הארכת המעצר האחרונה שלה, לפני כשבוע, טענה נציגת המשטרה כי גרסתה לא מתיישבת עם הממצאים בזירה ועם רקע הקשר המשפחתי בינה ובין אמה. בתום הדיון מתחה השופטת ביקורת על המשטרה ואמרה: "לא התרשמתי כי חלה התפתחות של ממש בחקירה, בעניין אם מדובר בתאונה או לא".

החוקרת הצהירה כי אמה של החשודה מאושפזת במצב קשה, מורדמת ומונשמת, וכי עברה 6 ניתוחים מצילי חיים. אף שהאם אינה יכולה למסור את גרסתה, בידי המשטרה מכתבים של האם מלפני התקרית, שבהם היא ביקשה צווי הגנה מפני בתה. בנוסף, החוקרים גבו עדויות מהאחיות, בני משפחה ושכנים, שמתארים כולם באופן דומה את מערכת היחסים הבעייתית בין האם ובתה.

נציגת המשטרה חשפה אז כי החוקרים עימתו את החשודה עם אחותה במשך שעתיים. ניסני טענה בפני אחותה כי אמה שיקרה בצווי ההגנה נגדה. היא הוסיפה כי השואב הרובוטי גרם לה ליפול ולשפוך את השמן החם על אמה. ביחס לטענה זו אמרה האחות כי השואב אינו מתוכנת לעבוד בלילה. בתגובה השיבה ניסני לאחותה כי סבתה, שהייתה ישנה בבית המשפחה לפני שנה, אישרה כי השואב אכן עובד בלילה.