אדלר-חומסקי רוכש את סוכנות השיווק הדיגיטלי GO אינטראקטיב

בכך יחזק המשרד את כוחו בתחום השיווק הדיגיטלי, שבו הוא לוקה בחסר

אייל חומסקי / צילום: איל יצהר
אייל חומסקי / צילום: איל יצהר

אדלר-חומסקי עושים מהלך משמעותי להגברת כוחם בתחומי השיווק הדיגיטלי: ל"גלובס" נודע כי הקבוצה רוכשת את סוכנות GO אינטראקטיב - סוכנות השיווק הדיגיטלי שבבעלות אדיר רגב. בין הצדדים קיימת החלטה עקרונית על ביצוע העסקה, אך החוזה עדיין לא נחתם.

G0 הוקמה לפני כ-9 שנים על-ידי רגב וגלעד נחום. החברה מזוהה בעיקר כחברת פרפורמנס - אך היא עושה מאמצים למתג את עצמה כחברה שמעניקה שירותים בתחום הפרסום הפרסונלי, רב-ערוצי, מבוסס תוכן, Data וקהלים.

לפני כשנה פרש נחום, ולחברה מונה מנכ"ל מקצועי. רגב עצמו לא מגיע מתחומי הניהול ומזוהה יותר כטאלנט של העולם החדש. יש להניח כי כמו חברות נוספות בתחום, הוא החל לחוש את תקרת הזכוכית של חברות מסוג זה - בין היתר כתוצאה מכך שמשרדי הפרסום המסורתיים, שפיגרו בארץ מאוד בהבנת עולם השיווק החדש, החלו לעשות צעדים מאסיביים כדי להיכנס אליו.

רגב הבין כנראה שעובדת היותו טאלנט לא תוכל לעמוד לו לאורך זמן, ובשנה האחרונה הוא חיפש קבוצת פרסום שתעניק לו יתרון לגודל. כבר כיום מדובר במשרד המעסיק כ-50 עובדים, וברשימת הלקוחות שלו נמצאים בזק, משרדי ממשלה, שלמה sixt, מלונות דן, מטרנה, טמבור ועוד.

חיפוש אחר טאלנט

בצד השני של העסקה ניצב אדלר-חומסקי, שעלה על רכבת השיווק הדיגיטלי מאוחר יחסית למתחריו. תחום הדיגיטל באדלר-חומסקי עבר בשנים האחרונות תהפוכות. ההחלטה להשקיע בו התקבלה כבר לפני שנים. בתחילה התחום נוהל בידי יוסי ארז, לשעבר מנכ"ל מקאן דיגיטל, שפרש לאחר זמן לא רב, בין היתר כי תחום הדיגיטל לא הפך למשמעותי בקבוצה. החליף אותו דן אבלגון, שניהל קודם לכן חברה למדיה חברתית, ולאחר שנתיים הוא הוחלף על-ידי יובל הולנדר, ש"יובא" מברוקנר-יער-לוי. 

בתחילת 2015 המשרד ביצע שינוי פנימי מהותי יותר: הוקמה זרוע נפרדת - "מדיה קום אינטראקשן", לתחומי דיגיטל שונים, בהם קמפיינים מדידים, הבאת לידים, קמפיינים של באנרים ופרסום בגוגל וברשתות חברתיות. מושכות הניהול הופקדו בידי דוד סלמן, שהיה עד אז אחראי לרכישת המדיה בדיגיטל בחברת המדיה של אדלר-חומסקי, מדיה קום.

סלמן נחשב למי שמבין את העולם הדיגיטלי ולמנהל טוב, אבל המשבצת של "טאלנט" בענייני דאטה, פרפורמנס וכדומה עדיין לא אוישה, ומכאן כנראה נובע המשך החיפוש של הקבוצה. יתרה מזאת, כדי לגדול נדרש כוח-אדם שונה מאוד מזה המאפיין את ענף הפרסום, וגיוסו בכמויות משמעותיות אינו פשוט.

ל"גלובס" נודע כי העסקה תשאיר את רגב עם כמחצית מהמניות, ולאדלר-חומסקי תהיה אפשרות לגדול באופן הדרגתי. עוד נודע כי על-פי התוכנית המתגבשת, מדיה אינטראקשן תתמזג עם האופרציה של GO, והחברה הממוזגת תישאר נפרדת מאדלר-חומסקי ותנוהל על-ידי רגב וסלמן. המיזוג ייעשה באופן הדרגתי, ויתחיל מהקמת צוותי לקוח משותפים בלקוחות אסטרטגיים כמו בזק ופלאפון.

איל חומסקי, מבעלי אדלר-חומסקי, אישר את הידיעה ואמר: "אכן מתקיימים מגעים. אם וכאשר יהיה ניתן לברך על המוגמר, תצא הודעה מסודרת".