בנק אוף אמריקה: זה השקט שלפני הסערה - המפולת קרבה

סביטה סוברמניאן, אסטרטגית בכירה בבנק אוף אמריקה-מריל לינץ' מזהירה מפני "מערבולת של חדשות שליליות" שיגיעו בחודשי הקיץ ועלולות להצית סערה שתדחוף את מדד ה-S&P 500 לרמה של כ-1,850 נקודות ■ בין הגורמים: החלטת הריבית של הפד ומשאל העם בבריטניה בחודש יוני

סוחרים בוול סטריט / צילום: רויטרס
סוחרים בוול סטריט / צילום: רויטרס

כבר יותר מחודש שמדד ה-S&P נסחר בתוך טווח של כ-1% מעלה או מטה בעוד מדד הפחד (VIX) נסחר בשפל של 2016. החשש מהאטה בסין וצניחת מחירי הנפט - אותם גורמים שהרתיעו את המשקיעים בתחילת השנה והציתו גל ירידות, כבר לא מאיימים כל כך ורבים תוהים לאן מועדות פני השווקים בטווח הקרוב. בבנק אוף אמריקה טוענים כי זה השקט שלפני הסערה והמפולת נמצאת בפתח.

סביטה סוברמניאן, אסטרטגית בכירה בבנק אוף אמריקה-מריל לינץ', התראיינה אתמול (ג') ל"בלומברג" והזהירה מפני "מערבולת של חדשות שליליות" שיגיעו בחודש יוני ועלולות להצית סערה שתדחוף את מדד ה-S&P 500 לרמה של כ-1,850 נקודות, קרוב מאוד לשפל בחודש פברואר. מהם אותם חדשות שליליות? משאל העם בבריטניה לגבי פרישתה מהאיחוד האירופי ("Brexitׂ"), החלטת הריבית הגורלית של הפד ביוני וכמובן הבחירות בארה"ב שיעלו להילוך גבוה יותר.

"אנחנו מתקרבים יותר ויותר לעבר הבחירות המקוטבות ביותר שראינו במהלך הקריירה שלנו. כך שיש הרבה סיבות לדאגה", אמרה סוברמניאן. לדבריה, באופן היסטורי, שישה חודשים לפני הבחירות לנשיאות ארה"ב ניתן לזהות תנודתיות גבוהה מאוד בשווקים. היא התייחסה גם להחלטת הריבית הקרובה של הפד וציינה כי הוא נוקט במדיניות של ריסון מוניטרי בתקופה של מיתון ברווחי החברות וזה לא שיגרתי בכלל.

סוברמניאן אינה היחידה שצופה סערה בשווקים בקיץ הקרוב. בסקירה שפרסם שבוע שעבר אנדרו שיטס, אסטרטג השקעות במורגן סטנלי טוען כי עדיף לנקוט באסטרטגיה של "למכור הכל בחודש מאי" ולהמתין לנובמבר, אך במקביל מציע לנצל הזדמנויות שייווצרו בחודשים הקרובים שבהם תהיה תנודתיות גבוהה.