הטיפ היומי: מניה ישראלית שנהנית מזינוק בתחום ה-LTE

במחלקת המחקר של Ladenburg Thalmann ממליצים "קנייה" על מניית סיוה במחיר יעד של 29 דולר, גבוה ב-13% ממחיר השוק

סיוה / צילום: אתר החברה
סיוה / צילום: אתר החברה

חברת הטכנולוגיה Ceva   נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 507 מיליון דולר. החברה מספקת טכנולוגיות לתכנון שבבים, בעיקר לשוק הסלולר.

לפני שבועיים פרסמה סיוה את דוחות הרבעון הראשון, שהיו טובים מהצפוי. ההכנסות הסתכמו ב-16.5 מיליון דולר והרווח הנקי למניה הגיע ל-17 סנט. ההפתעה החיובית הגיעה בתחזיות שסיפקה החברה לצמיחה מרבעון לרבעון (לראשונה זה חמש שנים), למרות מגמות עונתיות. ההישג נובע בעיקר מהכנסות חזקות בתחום התמלוגים בשוק ה-LTE, שברבעון הראשון הגיעו ל-35 מיליון יחידות וברבעון הבא צפוי לצמוח ל-50 מיליון יחידות. סיוה מציגה ביצועים טובים מאוד והיא משתלבת בכמה מגמות מרכזיות בתחום מכשירי הסלולר (מעבר לטכנולוגיות LTE וצבירת נתחי שוק על-ידי היצרניות הסיניות). נוסף על כך ישנה צמיחה בשווקים חדשים אליהם פונה החברה, הכוללים בין היתר טכנולוגיות ראייה ו-וידאו.

לדעתנו, הנקודה המרכזית בתוצאות הרבעון הראשון היא הביצועים יוצאי הדופן שהציגה סיוה בתחום ה-LTE. בעבר צפינו למספר של 145 מיליון יחידות ב-2016, אך התחזית של החברה היא לספק 85 מיליון יחידות רק במחצית הראשונה של השנה, כך שמדובר בקצב גבוה יותר מהצפי שלנו.

מספר מגמות "מתדלקות" את הצמיחה, וביניהן העובדה ששחקניות כמו סמסונג ואינטל מגדילות את נתחי השוק שלהן; השקה משמעותית של הלקוחה של סיוה, Spreadtrum, בתחום זה בסין ועוד. בסיוה מאמינים שהחדירה של LTE ברחבי העולם היא כ-14% בלבד, ושהמגמות בתחום ישפיעו משמעותית על תוצאותיה בעתיד לאור מחיר המכירה הממוצע בתחום.

סיוה ממשיכה לבנות צבר מוצרים בשווקים חדשים. אנחנו מאמינים שב-2016, ויותר מכך ב-2017, החברה תוכל לייצר הכנסות משמעותיות משווקים חדשים, כשהתמלוגים ליחידה יעמדו על 6-8 סנט.

אנו ממשיכים לתת למניית סיוה המלצת "קנייה". זאת, בין היתר, בזכות העובדה שהחברה נמצאת במוקד המגמה של המעבר מטכנולוגיות דור שני לדור שלישי ורביעי בסלולר; ומשום שיש בה הזדמנות לאפסייד בתחומי האינטרנט של הדברים (IoT) והקישוריות. מחיר היעד שלנו למניה נקבע על בסיס מכפיל רווח של 30 ל-2017, והוא 29 דולר, גבוה ב-13% ממחיר השוק.

מחלקת המחקר, Ladenburg Thalmann

הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם