ירידות שערים בסיום המסחר בוול סטריט; וול מארט זינקה

ירידות שערים בבורסות אירופה בתגובה לפרסום פרוטוקולי הפד אתמול ■ הנפט נסחר בירידות ומתרחק מהרף של 50 דולר לחבית ■ מודיס הורידה את תחזית הצמיחה ל-2016 של ארה"ב ל-2% 

 וול סטריט אירופה  / צילום: בלומברג
וול סטריט אירופה / צילום: בלומברג

המסחר בוול סטריט הסתיים היום (ה') במגמה שלילית, זאת במקביל לירידות השערים בשווקים האירופאיים ונעילה מעורבת בבורסות אסיה. הסנטימנט השלילי בשוקי העולם נובע מפרסום פרוטוקולי הפד אמש, אשר חשפו, כי קיימת סבירות גבוהה להעלאת הריבית כבר בחודש יוני. מחיר הנפט  יורד בחדות, בין היתר בגלל התחזקות הדולר בעולם. 

 

מפרוטוקולי הפד עולה, כי מרבית חברי ועדת השוק הפתוח (FOMC) תומכים בהעלאת ריבית כבר בחודש יוני, וזאת ככל שהנתונים ימשיכו להצביע על שיפור בכלכלה האמריקאית. התגובה בשווקים לפרסום פרוטוקולי הריבית הייתה זינוק חד של בדולר ובתשואות האג"ח הממשלתיות. כעת, החוזים על הריבית מצביעים על סיכוי של כ-34% להעלאת הריבית ביוני, לעומת 12% בלבד לפני פרסום הפרוטוקולים.

סוכנות הדירוג הבינלאומית מוד'יס חתכה היום את תחזית הצמיחה של כלכלת ארה"ב ב-2016 לרמה של 2%, לעומת התחזית הקודמת שעמדה על 2.3%, וזאת בשל הירידה בביקושים העולמיים. "התאוששות הכלכלה העולמית ממשיכה להיחלש", מציינת הלנה דוגר, מנהלת בכירה במודי'ס. נוסף על כך, בסוכנות הדירוג הביעו חשש מההאטה המתמשכת בסין.

ירידות נרשמו היום גם בשוק הסחורות, וזאת בין היתר בגלל התחזקות הדולר בעולם. מחיר הזהב השחור צלל היום בכ-1.5% והתרחק מהשיא השנתי שנרשם בתחילת השבוע. הערכות כי הפד יעלה את הריבית כבר בחודש הבא גורמות להקטנת הביקושים גם למתכות יקרות: מחיר הזהב יורד היום ביותר מ-1.5% ל-1255 דולר לאונקייה ואילו מחיר הכסף צונח בכ-2.6% לרמה של 16.7 דולר. 

לאחר הטלטלה שסיפקו הפרוטוקולים של הפד אתמול, המשקיעים התמקדו היום בדברים שנשאו הבכירים של הבנק הפדרלי. היום נאם נשיא הפד בניו-יורק וויליאם דדלי  וחזר על הדברים כי הבנק יכול להעלות את הריבית כבר ביוני. בזירת המאקרו, בשעה 15:30 התפרסם הנתון השבועי של תביעות האבטלה בארה"ב. מספר האזרחים האמריקאים שהגישו בקשות ראשוניות לדמי אבטלה ירד בשבוע שעבר ל-278 אלף תביעות חדשות, בהשוואה ל-294 אלף בשבוע לפני. צפי האנליסטים עמד על 276 אלף תביעות חדשות. 

 

מניית גוגל אלפאבית  נסחרה על רקע הודעת החברה על השקת אפליקציית הודעות חדשה ורמקול אלחוטי אתמול בכנס המפתחים. 

ענקית הקמעונאות וול מארט  פרסמה היום את דוחותיה לרבעון הראשון והפתיעה עם תוצאות טובות מצפי האנליסטים. הכנסות החברה הסתכמו בכ-116 מיליארד דולר ברבעון הראשון, לעומת צפי ל-113.2 מיליארד דולר. 

גם ענקית הטכנולוגיה, סיסקו מערכות , דיווחה על תוצאות טובות מהצפוי לפני פתיחת המסחר. מכירות החברה ברבעון הראשון עלו ל-12 מיליארד דולר, רווח למניה של 0.57 דולר.