נשיא שלוחת הפד בניו יורק: יהיה נכון להעלות ריבית כבר ביוני

וויליאם דדלי אמר בתדרוך עיתונאים כי הנתונים המאקרו כלכלים חשובים מאוד עבור הפדרל ריזרב ואם יהיה צורך, תהליך עליית הריבית יהיה בקצב מתון

ג'נט ילן / צילום: רויטרס
ג'נט ילן / צילום: רויטרס

וויליאם דדלי, נשיא שלוחת הפדרל ריזרב בניו יורק וסגן יו"ר וועידת השוק הפתוח (FOMC) אמר היום בתדרוך עיתונאים כי להערכתו יהיה סביר להעלות ריבית בחודשים יוני או יולי. דדלי אמר עוד כי הנתונים המאקרו כלכליים חשובים מאוד עבור הפדרל ריזרב ויכול להיות שאם הנתונים יהיו לא טובים שקצב העלאת הריבית יהיה נמוך.

האמירות של דדלי חשובות בשל מעורבותו הגבוהה בהצבעות של וועידת השוק הפתוח ומעצם תפקידו כסגן יו"ר הוועידה. דדלי נחשב לחבר אקטיבי בישיבות ולקולו יש משמעות.

אתמול פורסמו הפרוטוקולים של ישיבת הפדרל ריזרב ומהם עלתה תמונה כי מרבית חברי הפד תומכים בעלאת ריבית כבר בחודש יוני הקרוב, בתגובה החוזים על הריבית מגלמים סיכוי של 60% להעלאת ריבית, הדולר מתחזק והתשואות של האג"ח הממשלתי הארוך עולות. התהליך הזה מאפשר למעשה להעלות ריבית מבלי לפגוע בשווקים היננסים יתר על המידה, השאלה הגדולה תהיה תגובת השווקים הריאליים לעלייה בהוצאות המימון.

אמש, לאחר פרסום הפרוטוקוליםשל הפד עלו התשואות באג"ח הממשלתי האמריקאי הארוך ב-10 נקודות, ככל הנראה מדובר בתגות יתר של השוק והיום, לאחר פרסום התדרוך של נשיא שלוחת הפד בניו יורק, האג"ח הממשלתי האמריקאי מתקן והתשואות עולות בנקודה ל-1.86%.