הכנסות מיזם האופניים תל-אופן צנחו ב-42% ברבעון הראשון

חברת ההובלה והלוגיסטיקה פרידנזון הציגה צמיחה של 12% בהכנסותיה, שהתקרבו ל-42 מיליון שקל, לצד זינוק של 60% ברווח הנקי שלה

אופניים של "תל אופן" / צילום: תמר מצפי
אופניים של "תל אופן" / צילום: תמר מצפי

חברת ההובלה והלוגיסטיקה פרידנזון  פתחה את 2016 בחיוב, והבוקר הציגה צמיחה של 12% בהכנסותיה, שהתקרבו ל-42 מיליון שקל, לצד זינוק של 60% ברווח הנקי שלה, שהגיע ליותר מ-3 מיליון שקל, והושפע גם מצמצום הוצאות מסים.

פרידנזון, הנמצאת בשליטת האחים דוד ורמי פרידנזון, עוסקת בהובלה ולוגיסטיקה, אחסנה ושילוח בינלאומי, וכן היא שותפה (45%) במיזם השכרת האופניים "תל אופן" (תחבורה ירוקה) שהחל לפעול ב-2011 בת"א. מפילוח הפעילויות של פרידנזון עולה כי הצמיחה הרבעונית נתמכה בפעילות האחסנה שהיא מציעה, וההכנסות ממנה קפצו ב-125% ל-8.5 מיליון שקל. בפרידנזון מציינים כי הרבעון ממשיך את המגמה שאפיינה את 2015 עם "התרחבות הפעילות בעיקר בתחום האחסנה הודות לפעילות המרלו"ג החדש ושטח נוסף שנשכר בנובמבר לצורך זה". גידי אלטמן, יו"ר פרידנזון, הוסיף כי "המגמה המבורכת של חברות להוציא מפעילות הליבה שלהן את פעילות האחסנה והלוגיסטיקה, מאפשרת לנו להמשיך לצמוח".

לעומת זאת, החברה הציגה נסיגה בפעילות המרכזית שלה - הובלה ושירותים לוגיסטיים, עם ירידה של 2% בהכנסות שעמדו על 25 מיליון שקל והרווח הגולמי מהן איבד 6% ל-2.6 מיליון שקל. הכנסותיה ממיזם האופניים צנחו ב-42% ועמדו על פחות מ-4 מיליון שקל, והרווח התפעולי ממנו ירד ב-30% לכ-200 אלף שקל. בפרידנזון מציינים כי "ברבעון הנוכחי החברה לא ביצעה פרויקטים של הרחבת המערך או יבוא אופנים".