מיזם השכרת האופנים של עיריית תל אביב
ירידה חדה במספר המנויים לאורך 9 שנות המיזם ורווחיות תפעולית גבולית משקפות את הצניחה בביקוש עקב התפתחות שוק האופניים והקורקינטים החשמליים בת"א • חברת פרידנזון, מבעלות המיזם, בוחנת את המשמעות המשפטית של הודעת העירייה על הפסקתו, ואת זכותה לפיצוי
עד לאוגוסט ייעלמו האופניים ותחנות העגינה שפזורים ברחבי העיר • עיריית תל-אביב: "בשנים האחרונות חלה ירידה הדרגתית בהיקף השימושים, עקב התפתחות שוק האופניים והקורקינטים החשמליים והשיתופיים" • זכיינית הפרויקט: "החלטה שגויה"
בכיר בחברת הקורקינטים המשותפים התייחס להחרמות שמבצעת העירייה של כלים שיתופיים שלא עומדים כראוי – כלים אלה מוחרמים ומופקדים במחסני העירייה מאז חודש מאי
אם בתחילת העשור האופניים להשכרה של תל-אופן מילאו את תל-אביב, ואחר-כך דהרו על המדרכות האופניים החשמליים - השנה האחרונה הייתה זו של הקורקינטים להשכרה • ביום חמישי הקרוב, אם לא יהיו דחיות נוספות, תפרסם עיריית תל-אביב מסמך הסדרה לקורקינטים ולאופניים להשכרה
על רקע הניסיונות של עיריית ת"א להסדיר את תנועת כלי הרכב הדו-גלגליים להשכרה, מובייק הודיעה כי תקנוס משתמשים שמשאירים את האופניים במקומות שמפריעים למרחב הציבורי • תל-אופן שלחה מכתב התראה לליים בטענה כי הקורקינטים חוסמים את תחנות ההשכרה של האופניים
בתוך שנתיים איבדה תל-אופן של חברת FSM של פרידנזון יותר ממחצית מהמנויים שלה • החברה רשמה בשנה שעברה ירידה של 16% בסך הכנסותיה, שהצטברו לכ-16 מיליון שקל, בעיקר בהשפעת צניחה של 66% בהכנסותיה מהקמת מערך להשכרת אופניים, שהסתכמו ב-1.5 מיליון שקל
מאות כלי תחבורה שיתופיים מציפים בחודשים האחרונים את המטרופולין ובפרט את ת"א ומבקשים לשנות את עולם התחבורה • יצאנו לבדוק מי הכי יעיל וכמה עולה התענוג • המסקנות: מובייק הוא הפתרון הזול והזמין ביותר; אופני תל-אופן מסורבלים; אוטותל נוח אבל יקר; והזמינות הנמוכה (בינתיים) של הקורקינטים של בירד מהווה מגבלה
50 תחנות עגינה להשכרת אופניים וכ-500 זוגות אופניים ייפרשו במרכז העיר ובאזורים התיירותיים בירושלים על ידי חברת FSM שירותי קרקע, המפעילה את מערך השכרת האופניים "תל אופן" בתל אביב • זאת, אף שבתל אביב השירות סובל מנטישת מנויים - ובסוף 2017 נרשמה בו ירידה של 23%
רשת הקורקינטים החשמליים אינוקים (inokim), שבבעלות איש העסקים כפיר בן שושן, יוצאת במיזם השכרת קורקינטים חשמליים • במקום תחנות עגינה, ניתן להשאיר אותם ברחבי העיר או להחזיר אותם לבתי עסק קטנים • אינוקים פועלת בימים אלה לגייס 500 בתי עסק
עיון בדוחות של בעלת השליטה פרידנזון מצביע על ירידה מתמשכת במספר המנויים ובהכנסות ■ בחברה טוענים שעיקר ההפסדים נובעים מתיקונים והחלפות של מנעולים שנפגעו מוונדליזם
הפיילוט לאופניים השיתופיים יצא לדרך במהלך מארס ולאחר תקופת חינמית יעמוד על 2-4 שקלים לנסיעה ■ "תל-אופן שייך לעולם ישן. היום יש מוצר חדש ונגיש"
פרידנזון סיימה את המחצית הראשונה ברווח של 5.3 מיליון שקל ■ תחלק דיבידנד של 1.25 מיליון שקל
פרידנזון: הכנסות המיזם עמדו על כ-6.4 מיליון שקל ברבעון השני, הרווח התפעולי מהפעילות גדל ב-8.3% ועמד על 641 אלף שקל, והרווח הנקי גדל ב-9% והסתכם ב-424 אלף שקל
חברת ההובלה והלוגיסטיקה פרידנזון הציגה צמיחה של 12% בהכנסותיה, שהתקרבו ל-42 מיליון שקל, לצד זינוק של 60% ברווח הנקי שלה
מאמצי השיווק, מהלכי הפיתוח ועיבוי השירות, מוטים במיזמי השכרת אופניים לאזורים שבהם מסתובבים תיירים ויוממים שמהם מרוויחים, ולא לשכונות שבהם גרים תושבים
חברת פרידנזון, המחזיקה ב-45% ממיזם השכרת האופניים, מסכמת היום את 2015 ■ ירידה של כ-21% במספר המנויים שהסתכמו בסוף 2015 בכ-12 אלף, לעומת כמעל 15 אלף מנויים בסוף 2014
BIRDאופנייםיום כיפורמבצעיםרכבתחבורהתל אביב