אפקט כדור השלג: הורדת דירוג לאג"ח אפריקה ישראל

חברת מידרוג מדווחת על הורדת דירוג סדרות האג"ח כ'ו כ'ז וכ'ח שבמחזור חברת אפריקה ישראל, מדירוג Ba3 לדירוג Ca, בחינת הדירוג נותרת עם השלכות שליליות ■ היום התקיימה אסיפת מחזיקי האג"ח שקיימה החברה ■ המדריך המלא להשקעה באג"ח

לב לבייב / צילום: תמר מצפי
לב לבייב / צילום: תמר מצפי

אפקט כדור השלג: לאחר שבשבוע שעבר הודיעה הנהלת החברה על רצונה להגיע להסדר חוב שני מחזיקי האג"ח שלה, מידרוג מגיבה בהתאם. חברת דירוג האשראי מודיעה היום (א') על הורדת דירוג מ-Ba3 לדירוג Ca ועל הוצאת הדירוג מבחינת דירוג (CR) עם השלכות שליליות והצבת אופק שלילי, עבור סדרות אג"ח כ"ו, כ"ז וכ"ח שבמחזור של חברת אפריקה ישראל.

כאמור, הורדת הדירוג הינה בהמשך לדיווח החברה כי הדירקטוריון הנחה את הנהלתה לפעול לגיבושו של הסדר לארגון מחדש של מצבת התחייבותה כלפי כלל מחזיקי אגרות החוב. יצוין כי בימים אלה מתנהל מו"מ בין חברת הבת אפי פיתוח לבין הבנק המלווה ברוסיה, במסגרתו בוחנים הצדדים אפשרות, לסילוק הלוואות בגובה של כ-611 מיליון דולר כנגד העברה לידי הבנק הרוסי של מספר נכסים מהותיים של אפי פיתוח ששווים נכון לסוף הרבעון הראשון כ-877 מיליון דולר. להערכת מדרוג, השלמת עסקה זו תביא לקיטון בהון העצמי של אפי פיתוח בהיקף של כ-266 מיליון דולר.

נזכיר כי באסיפת מחזיקי אפריקה ישראל שנערכה היום בתל-אביב, מנכ"ל החברה, נובוגרוצקי הסביר לנוכחים כי מה שגרר את בקשת החברה להסדר חוב שני הוא איום הבנק הממשלתי הרוסי VTB בפירעון מיידי של חוב החברה כלפיו, בהיקף של 611 מיליון דולר. "הבנו שצריך לעשות חישוב מסלול מחדש, שלא נוכל לשרת את החוב כי אנחנו רואים את הדיבידנדים מאפי פיתוח מתרחקים בשנה שנתיים ממה שחשבנו קודם לכן". הוא הוסיף כי "זה מצריך אותנו לשבת סביב השולחן ולעשות חשיבה מחדש מה הבעלים יכול לתרום ומה החברה יכולה לתרום לטובת מחזיקי אגרות החוב".

עוד נחשף באסיפה, כי אפי פיתוח מנסה למכור את הנכס המרכזי שלה, קניון אפימול במוסקבה, כבר שנתיים, אולם ההצעות שמתקבלות עבורו נמוכות משמעותית מהערכות השווי של השמאים לקניון. "היום בשוק ברוסיה יש הרבה נכסים שנמצאים למכירה במחיר השווה לרבע מהשווי שהיה לפני שנתיים. אנחנו מוכנים למכור את האפימול לכל המרבה במחיר אבל אין מרבה במחיר".