יוניליוור תפחית את כמות הסוכר בדגני הבוקר של תלמה

המטרה: עד סוף 2017 דגני הבוקר יכילו עד כפית וחצי סוכר למנה ■ המנכ"לית ענת גבריאל: "המוצרים החדשים יקרים יותר, אולם לא נעלה את המחירים"

טרנד הפחתת הסוכר והנתרן במזונות כובש את קטגוריות המזון השונות, כמהלך מתבקש לאור המודעות הבריאותית הגוברת. הבוקר (ב') הכריזה יוניליוור על הפחתה הדרגתית בכמות הסוכר בדגני הבוקר של תלמה. ההבטחה: עד סוף 2017 דגני הבוקר של תלמה (למעט כריות) יכילו עד כפית וחצי סוכר למנה (30 גרם). היקף מכירות דגני הבוקר מתוך סך המכירות של החברה עומד על 20%.

מנכ"לית יוניליוור ישראל, ענת גבריאל, ציינה כי 80% מדגני הבוקר של תלמה כבר עומדים בסטנדרט זה. "דגני בוקר שלא יעמדו בסטנדרט יירדו מהמגוון ולא ייוצרו עוד".

האריזות החדשות ייכנסו לערוצי המכירה בתחילת יוני ויכילו את כלל המוצרים בסדרה בהדרגה בחודשים הקרובים.

לצד הפן הבריאותי החשוב שארגוני הבריאות מעודדים בכל העולם, יש גם חיסכון בחומר גלם: לפי ההערכות, הפחתת כמות הסוכר תחסוך ליוניליוור ישראל צריכה של 300 טונות סוכר עד סוף 2017.

עם זאת, המהלך, מסבירה גבריאל, כרוך בעלויות גבוהות שלפי ההערכות נאמדות בלפחות 20 מיליון שקל. "זהו מהלך שהושקע בו המון זמן ועלות כספית בתהליך הייצור ובאריזות. המוצרים החדשים יקרים יותר, אולם לא נעלה את המחירים", היא מבטיחה.

יוניליוור היא אחת מחברות המזון הגדולות בעולם. 2 מיליארד אנשים משתמשים מדי יום במוצרי החברה ב-400 מותגים שונים. ליוניליוור יש 170 אלף עובדים ב-190 מדינות שבהן היא פעילה, ומחזור המכירות השנתי שלה עומד על 53.3 מיליארד אירו. בישראל יוניליוור היא חברת המזון החמישית בגודלה עם 2,000 עובדים. 85% מהמוצרים של החברה מיוצרים במפעלים בישראל, בהם גם דגני הבוקר של תלמה.

"אנחנו נמצאים ב-90% מבתי-האב, בעיקר בתחום דגמי הבוקר", אמרה גבריאל. לדבריה, שוק דגני הבוקר מגלגל 676 מיליון שקל מדי שנה, והיקפי הצריכה בו עומדים כיום על 2.8 ק"ג לנפש לשנה. "דגני בוקר הם ארוחת הבוקר הפופולרית בקרב הילדים בישראל. הצרכן הישראלי השתנה מאוד, והמודעות לפרופיל הבריאותי של המזונות שהוא צורך עלתה.

"ב-2010 הבנו שצריך לטפל בנושא של סוכר בדגני הבוקר. הפחתנו הדרגתית. הבנו שאם נוריד בבת-אחת - לא יקנו אותנו. ולראיה - ב-2012 השקנו 'שוגי' מופחת סוכר שאנשים פשוט לא אהבו, ונאלצנו להוריד אותו מהמדף. היום אנחנו מכריזים על מהפכה שהתחלנו לפני 6 שנים בתהליך של רגולציה עצמית ובשינוי הפורמולציה של כל הפריטים שלנו".

עוד מדגישה גבריאל כי במקום הסוכר שפחת לא הוכנסו ממתיקים מלאכותיים, וכי המטרה היא להקנות הרגלים של טעמים מתוקים פחות לילדים.