בדרך ל-50 דולר: הנפט מזנק לשיא של 7 חודשים

מחיר הנפט שוב בעלייה: הבוקר מזנק כ-1.3% מעל ה-49 דולר לחבית ■ היום יתפרסם נתון מלאי הנפט השבועי בארה"ב, הצפי לירידה במלאים

נפט / צילום: שאטרסטוק
נפט / צילום: שאטרסטוק

תנודתיות גבוהה במחירי הזהב השחור: לאחר 4 ימים של ירידות, החוזים העתידיים על הנפט  הגולמי שינו כיוון ומתקרבים פעם נוספת לרף הפסיכולוגי של 50 דולר לחבית. החוזים העתידיים מסוג WTI מטפסים בכ-1.3% ונסחרים סביב 49.3 דולר לחבית. החוזים על הברנט עולים ב-1.2% לרמה של 49.2 דולר לחבית. 

אתמול לאחר נעילת המסחר פורסם סקר המלאים של ארגון הנפט האמריקני (API), שהצביע על ירידה חדה מהצפוי במלאי הנפט הגולמי בשבוע שעבר. הנתון רשם ירידה של 5.1 מיליון חביות ל-536.8 מיליון, בעוד האנליסטים ציפו לירידה מתונה יותר, של 2.5 מיליון חביות. הנתון הנ"ל בדרך כלל מהווה אינדיקציה טובה לדוח המלאים הרשמי שיתפרסם היום על-ידי משרד האנרגיה אמריקאי.

כאמור היום יתפרסם הנתון הרשמי של מלאי הנפט, וגם כאן הצפי הוא לירידה במלאי הנפט השבועי: ירידה של 1.7 מיליון חביות לעומת עלייה של 1.3 מיליון בשבוע לפני. 

הסיבה הנוספת שהובילה אמש לסיבוב פרסה במחיר הנפט אתמול היא עוצמת הבורסה האמריקאית, המדדים המובילים בוול סטריט זינקו עד 2%, וזאת לאחר פרסום נתון מכירות בתים חדשים טוב מהצפוי. "כלכלה אמריקאית חזקה תורמת להגדלת הביקושים וצריכת הנפט", כך לברון האנליסט הראשי של OptionsXpress האוסטרלית. הוא המשיך והוסיף כי לדעתו מחיר הנפט אמור לחצות את רף ה-50 דולר לחבית ויהיה מעניין לאן ימשיך משם.