לאחר נאום ילן: עליות בסיום שבוע המסחר בוול סטריט

יו"ר הפד: העלאת ריבית תהיה נכונה בחודשים הבאים ■ מאקרו: הקריאה השניה של התמ"ג בארה"ב לרבעון הראשון הצביעה על צמיחה של בקצב שנתי של 0.8% ■ באירופה ובאסיה נטייה לעליות

וול סטריט / צילום: יוסי ניסן
וול סטריט / צילום: יוסי ניסן

המסחר בוול סטריט התנהל היום (ו') ביציבות גם לאחר נאומה של ג'נט ילן, יו"ר הפדרל ריזרב. לקראת סיום המסחר תפסו המדדים כיוון ושבוע המסחר הסתיים בעליות מתונות.

עקב יום הזיכרון האמריקאי שיחול ביום שני - ה-Memorial Day - המסחר יתחדש רק ביום שלישי הקרוב. באירופה המסחר הסתיים ביציבות בהתאם למגמה בארה"ב, ובאסיה המסחר ננעל בנטייה לעליות. אתמול וול סטריט סיימה ביציבות.

 

הנאום שעורר סקרנות רבה סביב הגלובוס לא פיזר את הערפל סביב כוונות הפדרל ריזרב באשר למדיניות הריבית. מחד אמרה ילן כי תמהיל שוק העבודה אינו משביע רצון - נתון שאינו תומך בהעלאת ריבית בקרוב אולם בהמשך אמרה ילן, כי השווקים בשלים להעלאת ריבית, מהלך שיהיה נכון בחודשים הקרובים.

בפרוטוקולים של ישיבת הפד האחרונה, המשקיעים הופתעו לגלות שהעלאת ריבית ביוני עדיין על השולחן, ולאו דווקא בדצמבר כפי שסברו רוב האנליסטים בשוק. ישיבת הריבית הבאה של הבנק תתקיים ב-15 ביוני.

"עד כה הבכירים של הפדרל ריזרב שדיברו בשבועות האחרונים היו 'יוניים' ותרמו לסוג של ראלי בשוק. כל רמיזות אחרות היום או בכלל יכולות להחזיר את ה'נצים' לשוק", אמר אנליסט שווקים בכיר מ-London Capital Group. "יחד עם זאת, לא אתפלא אם ילן בכלל לא תדבר היום על המדיניות המוניטרית", לדבריו. 

אתמול כאמור המדדים בוול סטריט סיימו ללא שינוי משמעותי, אבל ביומיים שלפני רשמה עליות חדות על רקע נתוני מאקרו טובים ואופטימיות בנוגע למחירי הנפט שעלה לראשונה מנובמבר מעל 50 דולר לחבית. היום המחירים חזרו לרדת כ-1.5% והנפט נסחר סביב 48 דולר לחבית.

בזירת המאקרו היום פורסמה הקריאה השניה של התמ"ג בארה"ב לרבעון הראשון, וממנה עולה כי הכלכלה האמריקאית צמחה בקצב שנתי של 0.8% בעוד התחזיות צפו לצמיחה של 0.9% לעומת 0.5% בקריאה הקודמת.

חברי מדינות ה-G7 נפגשו היום ביפן והביעו חששות באשר לכלכלה העולמית - חששות לצמיחה, להתפתחויות גיאופוליטיות והומניטריות רעות בעולם, אך לא הציעו שום פתרונות אופרטיביים. ראשי המדינות התחייבו שלא לעשות עיוותים במסחר במט"ח ע"י החלשת המטבע שלהן ומניפולציות במסחר.

בין המניות שבלטו היום נציין את קמעונאית הקוסמטיקה Ulta Salon   לאחר שפירסמה אמש לאחר המסחר דוחות טובים מהצפי המוקדם בשוק.  GameStop  דיווחה אתמול על דוחות חלשים, ואברקומבי אנד פיץ'   צנחה אתמול ב-15.7% לאחר דוחות מאכזבים. 

חברת התרופות ואלנט   ריכזה עניין לאחר שקיבלה ודחתה עוד הצעת רכש מטאקאדה היפנית וקרן הפרייבט אקוויטי TPG.

קבוצת הכדורגל הבריטית מנצ'סטר יונייטד (סימול MANU בבורסת NYSE) הודיעה היום על מינויו של ג'וזה מוריניו למאמן הקבוצה בעונת 2016-17.