פשרה: הפיס יעביר 1.2 מ' ש' כמלגות סטונדטים וכתרומה לעמותות

הבקשה לייצוגית הוגשה בטענה כי מפעל הפיס מציג למכירה בדוכניו כרטיסי חישגד וטופסי הגרלת לוטו מבלי שהוא מציג את מחירם, ובכך מפר את חוק הגנת הצרכן

מפעל הפיס/צילום: תמר מצפי
מפעל הפיס/צילום: תמר מצפי

מפעל הפיס לא סימן מחירים באופן בולט ויפצה: 1.2 מיליון שקל יועברו כמלגות לסטונדטים וכתרומה לעמותות לגמילת מכורים להימורים - כך נקבע בהסדר פשרה במסגרת בקשה לתביעה ייצוגית שהוגשה נגד מפעל הפיס.

הבקשה לייצוגית הוגשה בטענה כי מפעל הפיס מציג למכירה בדוכניו כרטיסי חישגד וטופסי הגרלת לוטו מבלי שהוא מציג את מחירם, ובכך מפר את חוק הגנת הצרכן. עוד נטען כי נכון היה להציב קטלוג מחירים בנקודת המכירה, היות ומדובר במוצרים שנמכרים מאחורי הדלפק.

עוד עתר התובע כי מפעל הפיס יחויב בפיצוי עבור נזק הממון והנזק הלא ממוני שנגרמו לו ולחברי הקבוצה, "בין היתר בגין הפגיעה ביכולתם להשוות בין המוצרים השונים הנמכרים בדוכניה של המשיבה".

להגנתו השיב מפעל הפיס כי סימון המחירים על גבי כל אחד מהכרטיסים "במקום בולט ובספרות ברורות" מהווה מענה לדרישות החוק שאינו מחייב הצבת קטלוג בדוכני המכירה - ועל כן אין עילה לתביעה.

לצד הפיצוי האמור בגובה 1.2 מיליון שקל, קובע הסדר הפשרה כי יוצבו מחירונים בנקודות המכירה של מפעל הפיס (אלה מוצבים מאז חודש מאי 2015).

עוד נקבע כי מעבר לסכום הפיצוי התובע יקבל סכום של 25,000 שקל, ולעורכי דינו ישלם מפעל הפיס שכר-טרחה של 275 אלף שקל.