אזורים ביטלה את מגדל עלית, הרוכשים זועמים: "גובל בפלילים"

אזורים הודיעה לרוכשי הדירות כי תפנה לרשות המסים לביטול העסקאות, והם מצדם פנו לרשות המסים בדרישה שלא לכבד את הודעות הביטול

מחריף המאבק בין רוכשי הדירות במגדל עלית ברמת גן לבין חברת אזורים, על רקע הודעתה של החברה על ביטול העסקאות לרכישת הדירות במגדל. הרוכשים, באמצעות עו"ד טל בננסון, פנו לרשות המסים בדרישה שלא לכבד את בקשת אזורים לביטול העסקה ברשויות המס.

בחודש מרץ האחרון הודיעה אזורים לרוכשים כי לדאבונה, חרף מאמצים ומשאבים רבים שהושקעו על ידה בעניין, התנאים המתלים למימוש העסקה לא התקיימו במועד שנקבע בהסכם המכר, ועל כן היא העסקה מבוטלת והרוכשים נדרשים לחתום על מסמכים המודיעים על ביטול העסקה לרשויות המס.

ל"גלובס" נודע כי מתוך כ-100 רוכשים, כ-80 אכן חתמו על הסכמתם לביטול העסקה, אך כ-20 רוכשים מתנגדים למהלך שנקטה אזורים ועומדים על מימוש העסקה. בחודש אפריל הודיעה אזורים לרוכשים כי לאחר שלא חתמו על המסמכים לביטול העסקה, בכוונתה לפנות לרשות המסים באופן חד צדדי ולהצהיר על ביטול העסקה.

במכתב ששיגר עו"ד בננסון, המייצג עשרה רוכשים מבין ה-20 המתנגדים, דרש בננסון מרשות המסים שלא לכבד את הודעתה של אזורים. "מרשתנו מתנגדת לביטול העסקה עמה וככל שיתקבל בידכם תצהיר ביטול עסקה הרי שזה לא נעשה בהסכמתה", מצין בננסון במכתבו לתמר סעדה, מנהלת מיסוי מקרקעין מחוז מרכז. "ככל שאכן תבוצע על ידי המוכרת פעולה חד צדדית כאמור, מדובר בעניין חמור ביותר המהווה עוולה מסחרית אזרחית ויתכן שאף חוצה למישור הפלילי. נבקשכם שלא להיעתר או לאפשר כל ניסיון לבטל את העסקה".

כזכור, במהלך שנת 2015 רכשו עשרות אנשים דירות מגורים במגדל עלית אותו שיווקה חברת אזורים, והעסקאות כצפוי, דווחו לרשויות המס. לימים הודיעה חברת אזורים לרוכשים כי לאחר שלא הונפק היתר בנייה לפרויקט מסיבות שונות, היא מודיעה על ביטול העסקאות עם הרוכשים, בהתאם לסעיף בהסכם המכר המאפשר לה לבטל את העסקה אם לא הונפק היתר בנייה בתוך זמן מוגדר - ולמרות התנגדות הרוכשים לביטול העסקה, הודיעה כאמור החברה לרוכשים כי בכוונתה לפנות באופן חד צדדי לרשות המסים בתצהירים לביטול העסקה.

מחברת אזורים נמסר בתגובה: "הרוכשים חתמו על הסכמים המותלים בתנאים מתלים של הוצאת היתר בניה וקבלת ליווי בנקאי, אשר על אף מאמציה של החברה, לא התקיימו התנאים הנ"ל בתקופה הקבועה לכך, ועד למועד זה. על כן, בהתאם להוראות הסכם המכר, הסכמים אלו פקעו ואינם בתוקף יותר. הדיווחים על ביטולי העסקאות נשלחו בהתאם לנהלים של רשויות המס, והועברו לפני כן להתייחסות הרוכשים".