הסיפור על ה"בולדוזר" - העורף המפורסם ביותר של דאע"ש

הוא השליט טרור בסוריה ובעיראק, נושא עימו כנשק אישי מכונת ירייה שמשמשת טנקים, ועד לאחרונה לא חשף מעולם את פניו ■ הסיפור סביב האיש הענק שמכונה "הבולדוזר" ו"המפלצת של דאע"ש" נחשף ■ צפו בווידאו

דאע"ש, הוצאות להורג, הבולדוזר מפלוג'ה, סוריה, עיראק, טרור, צבא סוריה / צילום: וידאו
דאע"ש, הוצאות להורג, הבולדוזר מפלוג'ה, סוריה, עיראק, טרור, צבא סוריה / צילום: וידאו

פעילי דאע"ש נוטים ממילא לגילויי אכזריות, אבל היו כמה שביצעו מעשי הרג מזעזעים ואכזריים אפילו יותר מאחרים. אחד מהם הוא "ג'ון הג'יהאדיסט" - מוחמד אמוואזי שחוסל בתקיפה אווירית של כוחות ארצות-הברית בסוף שנת 2015.

אחר הוא "הבולדוזר" - מוציא להורג גדול מימדים שהתפרסם בסרטוני התעמולה של דאע"ש כשהוא מוציא להורג עשרות ואף מאות בני אדם בשיטות אכזריות למדי.

"הבולדוזר", ששמו האמיתי לא ידוע, הופיע לאחרונה במספר סרטונים שצולמו בעיראק ובתימן. כמו בסרטונים הקודמים, גם באלה הוא הוציא להורג ילדים ואנשים בוגרים באמצעות חרב עצומה מול קהל רב. הוא היה חלק מגוף בדאע"ש שמכונה "ועדת הקטיעות", ומתוקף תפקידו היה אחראי לקטיעת איברים של מתנגדי הארגון.

ברוב הסרטונים נהג הבולדוזר להופיע במסכה שחורה, ובסוף חודש מרץ האחרון חשף את פניו בסרטון הוצאה להורג נוסף. בין היתר, הוא היה אחראי לקטיעת ידו של נער בן 14 שהצליח לצלם את האיש בטלפון שלו, ומהתמונות התברר שזה אכן הבולדוזר הידוע לשמצה. 

ביומיים האחרונים פורסם ברשת סרטון שבו נראה לכאורה הבולדוזר לאחר שנתפס על-ידי צבא סוריה. חשוב להבהיר כי בשלב זה אין שום אישור מצד ארגון דאע"ש או מצד גורם אחר שאכן מדובר באותו האיש, אבל מצפייה בסרטון בהחלט ניתן להבחין בקווי דמיון ברורים. נכון לעכשיו, לא ברור אם האיש שנתפס הוצא להורג או שהוא מוחזק בשבי.