אמי פלמור: "נדרוש להפוך את הטלוויזיה לפחות לבנה"

ועדת פלמור תיפגש ביום רביעי עם נציגי גופי השידור ותבקש מהם להציג את פעילותם לטובת הנכחה של ישראלים יוצאי אתיופיה על המסך

הפגנה נגד אפליית ישראלים יוצאי אתיופיה / צילום: שלומי יוסף
הפגנה נגד אפליית ישראלים יוצאי אתיופיה / צילום: שלומי יוסף

הצוות הבין-משרדי למיגור הגזענות נגד יוצאי אתיופיה ייפגש ביום רביעי הקרוב עם נציגי גופי השידור בישראל, במטרה לבחון דרכים שבהן התקשורת הישראלית תירתם למאבק בגזענות ובאפליית הישראלים יוצאי אתיופיה.

ל"גלובס" נודע כי מנכ"לית משרד המשפטים, אמי פלמור, העומדת בראש הוועדה, תניח בפני גופי השידור תוכנית שבמסגרתה יפעלו בעצמם לשילוב דמויות ודימויים אתיופיים חיוביים בסיקור החדשותי והמתוסרט.

ועדת פלמור הוקמה על-ידי ראש הממשלה לאחר גל המחאה נגד אפליית הישראלים יוצאי אתיופיה בסוף השנה שעברה. הוועדה מפתחת בין היתר כלים משפטיים להילחם בגזענות, תוך הקמה של יחידת תיאום ממשלתית שתעסוק בנושא ומינוי ממונים על גזענות במקומות העבודה, בדומה לממונים על הטרדות מיניות. לדברי פלמור, המטרה היא להפוך את היחס לגזענות לדומה ליחס הציבורי לתקיפות מיניות.

מי שאחראית לתת-הוועדה בנושא התקשורת היא מנהלת רשת א' לשעבר, צגה מלקו, וחבר בה היועץ המשפטי של מועצת הכבלים והלוויין, עו"ד דודו קובסניאנו.

בפני הוועדה יופיעו גופי הטלוויזיה המסחרית, חברות החדשות, זכייניות ערוץ 2 רשת וקשת, ערוץ 10 ונציגי הטלוויזיה הרב-ערוצית הוט ו-yes. אלה יתבקשו להציג את פעילותם בכל הקשור להנכחה של יוצאי אתיופיה על המסך. כך, yes תציג סדרה חדשה שתעלה בקרוב בשם "מלאך של אמא", ובה קו עלילה בהשתתפות דמויות בנות העדה. 

אמי פלמור / צלם: דור מלכה
 אמי פלמור / צלם: דור מלכה

לדברי פלמור, רק אתמול היא נתקלה באדישות התקשורת לעדה, כשאף צוות חדשות לא הגיע לסקר את יום הזיכרון הממלכתי לנספים בדרכם מאתיופיה לישראל.

"אנחנו לא נקרא לשינוי הרגולציה בנושא", אומרת פלמור ל"גלובס", "אלא נדרוש מהגופים ניטור עצמי בתודעה כדי להפוך את הטלוויזיה לפחות לבנה ולכזו שיותר מנכיחה את יוצאי הקהילה בהקשרים מקצועיים, ענייניים וחיוביים, ובתוכניות מתוסרטות. נבקש התחייבות של גופי התקשורת מתוך הבנה שאנחנו רוצים לראות אותם חברים למטרה להפוך את החברה הישראלית לשיתופית יותר".