נתניהו על פרשת מימרן: "ההר הוליד עכבר, רדיפה פוליטית"

רה"מ, המבקר במוסקבה, התייחס לפרשת איש העסקים היהודי-צרפתי ארנו מימרן: "האוויר ייצא מהבלון" ■ על פרשות המעון: "רמסו את כבודה של רעייתי" ■ על רמי סדן: "אם הדברים נאמרו - עליו להתנצל"

בנימין נתניהו / צילום: רויטרס
בנימין נתניהו / צילום: רויטרס

ההר הוליד עכבר, חלק מרדיפה פוליטית": ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (ג') לפרשת המיליארדר הצרפתי ארנו מימרן, במסיבת עיתונאים שערך במוסקבה לצדו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, ודחה את הטענות לפיהן קיבל כספים אסורים. "ההר הוליד עכבר, אפילו לא הוליד עכברון, בקושי", הדגיש נתניהו.

"מיליון יורו לקמפיין בחירות ב-2009? לא מיליון יורו, לא קמפיין בחירות, לא 2009. מדובר על תרומה חוקית ומפוקחת לקרן שפתחתי לטובת מדינת ישראל. גם מהבלון הזה ייצא כל האוויר. ברור שזה חלק מרדיפה פוליטית שיטתית - מה שלא הצליחו לעשות בקלפי מנסים לעשות עם האשמות-שווא ועם ניפוח תקשורתי אדיר", הוסיף ראש הממשלה.

נתניהו ציין באותה נשימה גם את ההאשמות נגד שרה נתניהו בפרשת מעון ראש הממשלה ואמר: "רמסו את כבודה של רעייתי. הופכים אותה לאבק אדם. היא סעדה את אביה, בן 96, ושילמה על כך מכספה הפרטי של המשפחה. אני מציע לכולכם לקורא את המאמר של רות גביזון - מחליפים ראש ממשלה בבחירות ולא במלחמת התשה משפטית ציבורית. אני מאמין במערכת המשפט שלנו, ומכל הדברים לא ייצא כלום, כי אין כלום".

 

"הכסף הועבר דווקא לחשבון הפרטי של נתניהו"

גם אתמול (ב') נמשך קרב הגרסאות בין לשכת נתניהו לבין מימרן סביב תרומה שנתן איש העסקים הצרפתי ב-2001. לאחר שבלשכת נתניהו אישרו אתמול כי מימרן תרם לקרן של נתניהו בזמן שזה לא מילא תפקיד ציבורי - מימרן עצמו טען כי הכסף הועבר דווקא לחשבון הפרטי של ראש הממשלה.

בראיון לחדשות 10 מימרן שב וטען כי העביר סכום כסף לנתניהו, אולם בשונה מהודעת לשכת ראש הממשלה, שציינה סכום של 40 אלף דולר - מימרן נקב בסכום גבוה בהרבה. "קודם כל, לא אמרתי מעולם מיליון אירו, אמרתי מיליון", אמר מימרן. "זה היה ב-2001, והכוונה הייתה למיליון פרנקים צרפתים, שזה 170 אלף אירו". 

"אני העברתי מהחשבון הפרטי שלי לחשבון הפרטי שלו", הבהיר מימרן. "אני חושב שזה היה 170 אלף אירו, אבל הסכום רשום ורשמי, ואפשר לבדוק את זה. זה לא משהו שאני או הוא יכולים להחביא, זה רשום. אני זוכר את זה כ-170 אלף אירו, אם הוא אומר סכום אחר, אז זה כנראה מה שנכון, כי אצלו יש את הרישומים. הגעתי לחגוג עם נתניהו כשהוא זכה ב-2009, 8 שנים אחרי התרומה, ואין קשר לכסף שנתתי לו". 

בנוסף התייחס נתניהו לפרשת רמי סדן, היו"ר הטרי של חדשות 10, שלפי הדיווחים אמר אמש בישיבת הערוץ שהוא "שונא את מצביעי ש"ס ואת אריה דרעי הגנב". לדברי נתניהו, "קודם כל צריך לבדוק אם הדברים אכן נאמרו. אם זה נאמר - על סדן להתנצל".