קלינטון מגנה את הפיגוע בת"א; טראמפ עדיין נמנע מתגובה

ממשל אובמה: "לעולם אי-אפשר להצדיק התקפות על אזרחים חפים מפשע" ■ מזכ"ל האו"ם: "נדהמתי כאשר ראיתי שמנהיגי חמאס בחרו לקדם בברכה את ההתקפה"

דונלד טראמפ והילארי קלינטון, בחירות ארה"ב / צילום: וידאו
דונלד טראמפ והילארי קלינטון, בחירות ארה"ב / צילום: וידאו

הילארי קלינטון, המועמדת בפועל של המפלגה הדמוקרטית לנשיאות, גינתה במילים חריפות את פיגוע הטרור אמש (ד') בתל-אביב, זמן קצר לאחר שהתרחש. בשלב זה נמנע המועמד הרפובליקאי בפועל, דונלד טראמפ, מפרסום תגובה על הפיגוע.

בדרך-כלל, מטות של מועמדים לנשיאות בארה"ב לא יתירו למטות המתחרים לצאת בהצהרה על נושא מסוים, בעל עניין לציבור האמריקאי, מבלי לפרסם את תגובת המועמד שלהם על אותו נושא. טראמפ, שממהר להגיב בטוויטר על כל התרחשות, קטנה כגדולה, עשוי כמובן להגיב על הפיגוע בכל רגע, אך הוא לא עשה זאת בשעות הראשונות לאחר הירי.

בעבר הכריז טראמפ כי הוא רוצה לשמור על נייטרליות בסכסוך הישראלי-פלסטיני, אך בהזדמנויות אחרות הוא הדגיש כי הוא פרו-ישראלי ואף קרא לישראל להרחיב את ההתנחלויות.

גם ברני סנדרס נמנע בינתיים מתגובה לפיגוע. 

בהודעה לעיתונות אמרה קלינטון: "אני מגנה את התקפת הטרור הנתעבת בתל-אביב. אני שולחת את תנחומיי העמוקים ביותר למשפחות הקורבנות, ואוסיף להתפלל למען הפצועים". 

"אני ניצבת בסולידריות עם העם בישראל לנוכח האיומים המתמשכים האלה ומביעה תמיכה מוצקה בזכותה של ישראל להגן על עצמה", נאמר בהודעת קלינטון. "ביטחונה של ישראל כלל אינו נושא לדיון".

 

 בגינוי נפרד אומר משרד החוץ בוושינגטון כי פקידים אמריקאים מקיימים מגעים עם עמיתיהם הישראליים כדי להביע "תמיכה ודאגה". "ארה"ב מגנה במילים החריפות ביותר את התקפת הטרור הנוראה בתל-אביב", נאמר בהודעה. "אנו שולחים את תנחומינו העמוקים ביותר למשפחותיהם של אלה שנהרגו ומקווים שאלה שנפצעו יחלימו במהרה. לעולם אי-אפשר להצדיק התקפות מוגות-לב כאלה על אזרחים חפים מפשע". 

מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, גינה אף הוא את הפיגוע ואמר כי אין שום הצדקה לפגיעה באזרחים חפים מפשע ולמאמצים להאדיר את מבצעיהם. "נדהמתי כאשר ראיתי שמנהיגי חמאס בחרו לקדם בברכה את ההתקפה, וכמה מהם אף מצאו לנכון לחגוג אותה", נאמר בהודעת המזכ"ל. הוא קרא להנהגה הפלסטינית "לנהוג באחריות ולהתייצב בתקיפות נגד האלימות ונגד ההסתה שמציתה את האלימות הזו".