חמאס על הפיגוע בת"א: "זוהי ההפתעה הראשונה ברמדאן"

חמאס פרסם הודעה לפיה המחבלים שהוציאו לפועל את הפיגוע אמש במתחם שרונה הם פעיליו, והוסיף כי העובדה שהאירוע התרחש ליד הקריה "נושאת מסר להנהגה הישראלית ולליברמן"

עצרת של החמאס / / צילום:רויטרס
עצרת של החמאס / / צילום:רויטרס

חמאס התייחס הלילה לפיגוע שאירע אמש (ד') בתל-אביב והכריז כי המחבלים שהוציאו אותו לפועל הם פעיליו. הארגון התייחס גם למקום שבו אירע הפיגוע, בסמוך לקריה, ומסר כי הדבר "נושא מסר ברור להנהגה הישראלית, ובמיוחד לליברמן שממשיך לאיים על בני עמנו אך לא יכול לשבור את הרצון שלנו".

בהודעה מוקדמת יותר מטעם הארגון נכתב: "פעולת הגבורה בתל-אביב היא האות שמבשר את החודש הקדוש, והיא הראשונה מבין ההפתעות שמצפות לאויב הציוני במהלך הרמדאן".

כמו כן, סגן יו"ר הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הניה, בירך על הפיגוע. הוא העלה לחשבון הטוויטר שלו תמונה של אחד המחבלים וכתב: "אחד מגיבורי פעולת תל-אביב. רחמים על נשמתו".

גם דובר חמאס בעזה, מושיר אל-מסרי, בירך על הפיגוע בעמוד הפייסבוק שלו, וכתב: "זו תגובה טבעית לפשעי ישראל בגדה וברצועת עזה והוכחה לכך שאינתיפאדת ירושלים נמשכת", כתב.

 

שני המחבלים הפלסטינים שהוציאו לפועל את הפיגוע הם קרובי משפחה מהכפר יטא שליד חברון, שוהים בלתי חוקיים בני 21 - כך דיווחו כלי תקשורת פלסטיניים. אחד מהם נורה ונפצע באורח בינוני, והשני נעצר.

עוד דווח בכלי התקשורת הפלסטיניים כי כוחות מתוגברים של צה"ל כיתרו את יטא והכריזו על הכפר שטח צבאי סגור.

בפיגוע אמש נרצחו 4 בני אדם ונפצעו עוד שישה - שלושה מהם באורח בינוני, והיתר באורח קל.