דרמה בסלולר: גולן טלקום בשת"פ עם הוט מובייל

מסתמן כי גולן טלקום תעבור להשתמש בתשתיות של חברת הוט מובייל, שלה יש הסכם לרשת משותפת עם פרטנר - וזאת במקום השימוש בתשתית של סלקום

מיכאל גולן / צילום: איליה מלניקוב
מיכאל גולן / צילום: איליה מלניקוב

תפנית דרמטית בשוק הסלולר: מסתמן כי גולן טלקום תעבור להשתמש בתשתיות של חברת הוט מובייל, שלה יש הסכם לרשת משותפת עם חברת פרטנר, וזאת במקום השימוש בתשתית של סלקום. ככל הידוע, החברות צריכות לדווח על המהלך בזמן הקרוב.

על-פי מדיניות משרד התקשורת, הוט מובייל יכולה לארח מפעילים על הרשת שלה, וזאת גם ללא הסכמת חברת פרטנר. לפיכך, נראה כי גולן והוט מובייל יחתמו על הסכם שיתוף-פעולה שיאפשר את ההישרדות של גולן טלקום, והיא תוכל להישאר חברה עצמאית, להמשיך לספק שירות ללקוחות הסלולר שלה ולהימנע ממכירה במחיר אפסי. 

יחד עם זאת, ברור כי הסכם שיתוף-הפעולה בין גולן להוט מובייל עשוי להוביל בשלב הבא להידוק היחסים ביניהן ואף למיזוג אפשרי, מה שצפוי להיתקל רק בהתנגדות קלה מרשות ההגבלים העסקיים, שכן שתי החברות נחשבות לשחקניות חדשות בשוק הסלולר, שלא כמו המיזוג עם סלקום שנתקל בהתנגדות גורפת. 

המשמעות של המהלך היא שגולן פשוט מרוויחה זמן, והיא לא תפעל כמפעיל וירטואלי על רשת סלקום, שעליה היא פועלת עד עכשיו. נקודה נוספת היא כי במצב כזה גולן תצטרך לשלם לסלקום את החוב שלה בהיקף 600 מיליון שקל.