yes היא הזוכה הגדולה של טקס פרסי הטלוויזיה עם 17 פרסים

"פאודה" זכתה בפרס סדרת הדרמה הטובה ביותר, "להרוג את הסבתא" זכתה בפרס הקומדיה ■ "המקור" של ערוץ 10 - תוכנית התחקירים הטובה ביותר ■ "מאסטר שף" של קשת - הריאליטי המצטיין

חברת הלוויין yes היא הזוכה הגדולה בטקס פרסי האקדמיה הישראלית לטלוויזיה שהתקיים ביום שישי האחרון בתל-אביב. בסך-הכול גרפו ההפקות של חברת הלוויין 17 פרסים בטקס, בעיקר בזכות הסדרות "פאודה", שזכתה בפרס סדרת הדרמה הטובה ביותר; "להרוג את הסבתא", שזכתה בפרס הסדרה הקומית הטובה ביותר; והעונה השנייה של "שטיסל", שגרפה שורה של פרסים, ובהם פרס הבימוי לאלון זיגמן, פרס העיצוב האמנותי לשמרי גל ופרסי השחקנים לדבל'ה גליקמן ונטע ריסקין.

"פאודה" של היוצרים ליאור רז ואבי יששכרוף זכתה ב-6 פרסים בסך-הכול, ובהם פרסי האפקטים, הפסקול, העריכה וכאמור פרס הסדרה הטובה ביותר.

הזמרת מירי אלוני זכתה לתשואות רמות כשקיבלה את פרס השחקנית הטובה ביותר על משחקה ב"להרוג את הסבתא". אלוני הודתה למלהקת הסדרה, שהעבירה אותה מרחבת נחלת בנימין, שם היא נוהגת להופיע, אל מסך הטלוויזיה.

הטקס, שהתקיים במרכז דוהל בשכונת התקווה בתל-אביב, היה דל-תקציב והתקיים תחת החרמות של גופי השידור השונים, שמחו על החלוקה של התוכניות לקטגוריות השונות. לאור העובדה שגופים כמו ערוץ 10, חדשות 2 ורשת הביעו מחאה על התנהלות האקדמיה, הוחלט לנהל את הטקס ללא דמי חברות מצד גופי השידור, כפי שהיה נהוג בעבר, אלא במימון האקדמיה עצמה, תוך העמדה של כל התכנים ששודרו בשנת 2015 כמועמדים - ללא צורך בהרשמה מצד גופי השידור.

למרות ההחרמה של ערוץ 10, ניכר כי תכניו ותכני חברת החדשות שלו הם חביבים במיוחד על חברי האקדמיה. בסך-הכול גרף הערוץ 8 פרסים, ובהם על המהדורה המרכזית של הערוץ בהובלת תמר איש-שלום ובעריכת ברוך שי, ובין היתר על התוכניות "גב האומה" (שגברה על "ארץ נהדרת"), "ערב טוב עם גיא פינס", "לילה כלכלי", השעשועון "לעוף על המיליון" ותוכנית הדוקו-ריאליטי "בייבי בום", שעמדה במוקד המחלוקת סביב הטקס.

למרות ההחרמה, הגיעו כמה מאנשי ערוץ 10 לקבל פרסים, למשל העיתונאים רביב דרוקר וברוך קרא, שקיבלו את הפרס בעבור תוכנית התחקירים הטובה ביותר - "המקור". דרוקר וקרא הודו בציניות ליו"ר חדשות 10 הנבחר, רמי סדן, והבטיחו כי העצמאות העיתונאית בערוץ תשמר.

זכיינית ערוץ 2 קשת זכתה ב-5 פרסים, בין היתר בעבור תוכנית הריאליטי הטובה ביותר, "מאסטר שף", ובפרס הכתיבה לסדרה "התסריטאי" שהוענק לסייד קשוע. אודי כגן זכה בפרס השחקן הקומי על תפקידו בסדרה "החדש של עומרי גורדון". המאפרת ליאת שיינין זכתה על עבודתה בתוכנית "ארץ נהדרת".

גם הטלוויזיה החינוכית זכתה ב-5 פרסים, בין היתר על התוכניות "אומרים שהיה פה", "חוצה ישראל", "גלילאו" ו"דן ומוזלי". פרס השחקנית הטובה ביותר הוענק לירדן בר-כוכבא, המככבת בסדרה.

הסדרה "אלישע" של ערוץ הילדים, בהפקת יואב גרוס, קטפה 4 פרסים - בין היתר לשחקן הראשי יובל סמו ולבמאי אופיר לובל.

ערוץ ניקלודיאון זכה בשני פרסים בעבור התוכניות "החממה" ו"חבורת הספסל האחורי", ואילו "אולפן ליגת האלופות" זיכה בפרס את ערוץ הספורט.

ערוץ 8 של סלוצקי אפיקי תקשורת זיכה את חברת הוט בפרס היחיד שלה השנה - בעבור הסדרה תיעודית מעוררת השיח "מגש הכסף".