כבל פוצץ את הישיבה בנושא רמי סדן כי נציגי ערוץ 10 לא הגיעו

סדן עצמו הודיע ליו"ר הוועדה, ח"כ איתן כבל, כי הוא חולה ■ ח"כ עיסאווי פריג': "עוד אות מבשר רע לגבי הכיוון שאליו הולכת התקשורת הישראלית"

רמי סדן/ צילום מסך
רמי סדן/ צילום מסך

יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, ח"כ איתן כבל, פוצץ היום (ב') את ישיבת הוועדה שהייתה אמורה לעסוק ביו"ר חדשות 10 הנבחר רמי סדן, וזאת לאור היעדרותם של נציגי הערוץ ובראשם סדן עצמו, שהודיע לכבל כי "הוא חולה".

"הנהלת ערוץ 10 החליטה לא להגיע לדיון", אמר כבל בראשית הדיון, "(זה לא) לכבודה של ועדת הכלכלה שעמלה כל-כך הרבה לטובת ערוץ 10 ואני שעמלתי כל כך הרבה לטובת ערוץ 10. שלא לדבר על העובדה שזה לא נכון ציבורית להתנהג כך כגוף תקשורת. אני אומר זאת בכעס רב. אני לא מתכוון לעבור לסדר היום על העניין הזה".

לדברי ח"כ כבל, "רצינו לתת את ההזדמנות לעסוק קודם כל בעניין מקצועי מהמדרגה הראשונה - אופן מיון של חברי דירקטוריון, של יו"ר, לא רק בערוץ 10 אלא גם בחדשות 2 ובכל הנוגע לחופש העיתונאים".

כבל המשיך ואמר בטרם נעל את הישיבה כי "כשרוצים מאיתנו (הפוליטיקאים - ל"א) תגובות - אוי לנו אם לא נאמר. אני לא מתכוון לקיים את הדיון עכשיו. יבואו כולם לכאן, לא נוותר להם".

 

ח"כ עיסאווי פריג' (מרצ), חבר ועדת הכלכלה, מסר בעניין זה: "היעדרותם של נציגי הבעלים וחברי דירקטוריון ערוץ 10 מהדיון בוועדת הכלכלה על מינויו של רמי סדן הוא עוד אות מבשר רע לגבי הכיוון שאליו הולכת התקשורת הישראלית. אותם אנשים שממנים את הסדנים למיניהם, כדי שישתיקו את הדרוקרים ויקדמו את כוחו של הערוץ בקרב משפחת המלוכה הישראלית שגם שולטת במשרד התקשורת, החליטו היום שלא מתאים להם לתת דין וחשבון לוועדת הכלכלה על התרפסותם בפני המלך ביבי ורעייתו". 

בערוץ 10 בחרו לא להגיב.