בעוד כשבועיים: אולמרט צפוי לצאת לחופשה ראשונה מהכלא

זאת לאחר שסיים לרצות רבע מתקופת מאסרו ■ בין השאר הוא משתתף בימים אלה בשיעורי ספורט ובסדנה טיפולית עם שאר אסירי אגף 10 בכלא מעשיהו

אהוד אולמרט / צילום: נועם מושקוביץ
אהוד אולמרט / צילום: נועם מושקוביץ

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט הגיש בקשת יציאה לחופשה מהכלא לשירות בתי הסוהר (שב"ס) - כך נודע היום (ג') לוואלה! NEWS.

החודש יסיים אולמרט לרצות רבע מתקופת המאסר שלו, מה שיאפשר לו לצאת לחופשה ראשונה. ראש הממשלה לשעבר פנה למפקדי אגף 10 בכלא מעשיהו וביקש לצאת לחופשה בתחילת חודש יולי. הבקשה נבחנת בידי שב"ס, וטרם ניתנה תשובה.

לאחר ששב"ס הגביל את מספר עורכי הדין המורשים לבקר את אולמרט, הוא החל בסדר יום חדש יחד עם יתר האסירים באגף 10, הכולל לימודים, שיעורי ספורט והשתתפות בסדנה טיפולית. השיעורים מתנהלים על בסיס יומי וממלאים שעות רבות מסדר היום של אסירי האגף.

כאמור, אולמרט החל להשתתף בסדנה טיפולית המועברת לאסירים שהורשעו בעבירות שונות, ותכליתה למנוע את חזרתם לעולם הפשע. ההשתתפות בסדנה היא אחד התנאים הנשקלים לפני קיצור שליש מתקופת המאסר.

אולמרט החל לרצות את עונשו, שנקבע לשנה ו-7 חודשים לפחות, ב-15 בפברואר. עונש מאסר של שנה וחצי נגזר על אולמרט בגין מעורבתו בפרשות הולילנד וטלנסקי. הוא הורשע בעבירות של קבלת שוחד, הפרת אמונים ושיבוש מהלכי משפט. חודש מאסר נוסף הוטל עליו בגין שיבוש מהלכי משפט בפרשת הולילנד. 

אולמרט שוהה באגף המהווה בעצם כלא בתוך כלא, כך שהוא לא נדרש בכל תקופת מאסרו ללבוש מדי אסיר או לצאת מהאגף, שכולל בין היתר חדר אוכל, כיתת לימוד, משרד עובדת סוציאלית, מועדונית, חדר כושר וחצר. האגף כולו מאכלס 18 אסירים בלבד, בהם 6 מורשעי פרשת הולילנד, כולל אולמרט עצמו.

 

מוקדם יותר החודש נודע כי שב"ס יגביל ביקורים של עורכי דין אצל אסירים, זאת לאחר שפורסם שראש הממשלה לשעבר קיבל ביקורים רבים מחבריו שהם עורכי דין. לפי הפרסומים, השר לשעבר חיים רמון הוא אחד המבקרים.