דרעי על רמי סדן: "אסור להשלים עם שיח של שנאה"

בנאום שנשא בכנס הרצליה הזהיר יו"ר ש"ס כי אם יו"ר חדשות 10 לא ישלם מחיר על ההתבטאויות הגזעניות שיוחסו לו, הדבר "ייתן לגיטימציה לאפליה נוראה בהמשך"

אריה דרעי, רמי סדן / צילום: תמר מצפי, צילום מסך
אריה דרעי, רמי סדן / צילום: תמר מצפי, צילום מסך

יו"ר ש"ס, אריה דרעי, נאם היום (ג') בכנס הרצליה בבית הנשיא, ובמהלך דבריו התייחס לסערה סביב ההתבטאויות הגזעניות שיוחסו ליו"ר דירקטוריון חדשות 10 הנכנס, רמי סדן.

"חיים ומוות ביד הלשון, שיח של גזענות שלא משיבים לו ולא מקפדים את ראשו מיד נותן לגיטימציה לאפליה נוראה בהמשך", אמר דרעי.

"שואלים אותי בשבוע האחרון 'למה אתם עושים כל-כך הרבה רעש? בי זה לא פגע, אין לי עניין אישי עם אף אחד, אבל במדינה שלנו אסור בשום אופן להשלים עם שיח של שנאה", הוסיף דרעי.

יו"ר ש"ס שיבח את הגינויים במערכת הפוליטית להתבטאויות של סדן, ואמר כי "זה מראה על הבגרות של החברה הישראלית ועל הרצון לחיות ביחד ולחפש את המכנה המשותף".

לאור ההכחשות של סדן בנוגע להתבטאויות שיוחסו לו, בש"ס הבהירו כי "הגיעו אלינו עוד ועוד עדויות שהדברים אכן נאמרו, ולא נוכל לעבור לסדר היום ולנהוג כאילו לא אירע דבר".

דרעי שב על דרישתו מראש הממשלה ומהרשות השנייה להביא לפיטוריו של סדן. "לא נרפה ונאבק בכל הכלים העומדים לרשותנו", אמר לאחר נאומו בכנס. "מהיום יידע כל אחד שעל גזענות משלמים מחיר. אם נשתוק כעת על אמירות גזעניות כאלה, האפליה תימשך במעשים".