מנכ"ל קניוני מליסרון: הקניות באינטרנט לא יחסלו את הקניונים

משה רוזנבלום בוועידת הקמעונאות: "הקניונים הישנים לא מתאימים את עצמם לצרכים החדשים של הרשתות, שצריכות שטחי מסחר גדולים"

שבועות ספורים אחרי כניסתם של קבוצת עזריאלי וביג מרכזי קניות לתשתית המכירות באינטרנט, מנכ"ל קניוני מליסרון, משה רוזנבלום, טוען כי הקניות באינטרנט לא מאיימות על הקניונים. "רוב ההזמנות באינטרנט הם של בגדי ילדים. זה עולם צומח, אבל הוא לא יחסל את הקניונים".

רוזנבלום אמר את הדברים בפאנל "מלחמת הקניונים על תל-אביב", במסגרת ועידת הקמעונאות שהתקיימה היום (ד').

לדבריו, "הקניונים הישנים לא מתאימים את עצמם לצרכים החדשים של הרשתות, שצריכות שטחי מסחר גדולים. פריימרק פתחו 10 חנויות בארה"ב, כשכל חנות על שטח של 15,000 מ"ר. זה אגף שלם".

פאר נדיר, מנכ"ל קנדה ישראל ונכסים, מסכים. "הרשתות צריכות שטחים הרבה יותר גדולים. ברגע שייפתחו פרויקטים מקבילים, יהיה תיקון בשכר הדירה בחלק מהמקומות". 

רוזנבלום טען כי דמי השכירות בקניונים הם רק נדבך אחד משורת הוצאות שיש לרשתות השיווק, כמו שכר מינימום, עלות ארנונה, חשמל ועוד. לדבריו, "בתוך חודשים ספורים פתחו 4 קניונים בין נהריה לחיפה, אז אני אומר לרשתות: כשאתה פותח חנות - תסגור חנות. אני לא יכול להיות המענה בשכר הדירה. בקניון רמת-אביב העומס של שכר הדירה לפדיון הוא 11% בלבד. יכול להיות שאחרי שייפתחו כל הקניונים בתל-אביב, הפדיון ברמת-אביב יירד". 

מן הצד השני, טוען עופר שחטר מחברת פרו-מול ניהול קניונים בע"מ כי רשתות השיווק דורשות תקציבים כתנאי לכניסה לקניונים. בקבוצת זארה ישראל מדובר ב-8,000 שקל למ"ר. "המשמעות היא הנחה של 100 שקל למ"ר", אמר שחטר.