כחלון נכנע: יגדיל את תקציב הישיבות ב-80 מיליון שקל

 לפני שנכנע, התבטא כחלון בחריפות נגד גפני והגדיר את התנהלותו "בלתי נסבלת" ■ הבקשה להגדלת התקציב תוגש לאישור הממשלה בישיבתה הקרובה ■ בעקבות ההגדלה יעמוד תקציב הישיבות על מיליארד ו-119 מיליון שקל 

האוצר נכנע לדרישות יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני ויגדיל את תקציב הישיבות בשנת 2016 ב-80 מיליון שקל. הבקשה להגדלת התקציב תוגש לאישור הממשלה בישיבתה הקרובה.

בכך מסתיים המאבק שהתנהל בשבועות האחרונים בין גפני לאוצר, מאבק שבמסגרתו הואשם גפני על ידי האוצר בסחטנות, משום שסרב לאשר העברות תקציביות בהיקף של 14 מיליארד שקל עד שייענו דרישותיו.

גפני טען שהוא מעכב את אישור ההעברות התקציביות בנימוק של "היעדר שקיפות", משום שלא נעשו לפי הנוהל החדש שעליו הודיע האוצר לבג"צ בתשובה לעתירת ח"כ סתיו שפיר. טענתו של גפני זכתה לגיבוי מצד שפיר ומצד ח"כים נוספים באופוזיציה וכעת נותר לראות האם העברת התקציב הנוסף לישיבות תפתור את בעיית השקיפות בהתנהלות האוצר.

עצירת ההעברות בסך 14 מיליארד שקל למשך חודשיים גרמה לפגיעה הולכת ומחריפה בתפקוד משרדי הממשלה. לפני שנכנע, התבטא שר האוצר משה כחלון בחריפות נגד גפני בישיבת ראשי הסיעות בקואליציה ביום שני השבוע והגדיר את התנהלותו "בלתי נסבלת". קודם לכן שיגר כחלון לגפני את מנכ"ל משרדו שי באב"ד ואת ראש המטה לשעבר ארז חלפון בניסיון למצוא פתרון למשבר. בסביבתו של גפני טענו כי באב"ד וחלפון הציעו לו לשמש שר הכלכלה אך בסביבת כחלון הכחישו את הדברים מכל וכל.

בעקבות הגדלת התקציב יעמוד תקציב הישיבות בשנת 2016 על מיליארד ו-119 מיליון שקל. בעמותת חדו"ש לחופש דת ושויוון מציינים כי מדובר בשיא של כל הזמנים בתקציב הישיבות, כשהשיא הקודם שעמד על 1.032 מיליארד שקל נקבע בסוף 2011. על-פי העמותה תקציב הישיבות (לפני שינויים) הוגדל מ-564 מיליון ב-2014 ל-984 מיליון בראשית 2016, תוספת של 74%.  

מנכ"ל עמותת חדו"ש לחופש דת ושיוויון הרב עו"ד אורי רגב אמר בתגובה ש"שוב ושוב שובר גפני שיאי סחטנות והממשלה שוברת שיאי כניעה לסחטנות. ספק אם יש תקציב במדינה שגדל בקצב המסחרר כמו תקציב הישיבות. בנט מדבר על מתמטיקה 5 יחידות ומשקיע בישיבות. כחלון מדבר על פתרון משבר הדיור ומשקיע בישיבות. ליברמן מדבר על צרכי הבטחון אבל מוותר על שיוויון בנטל ומאפשר להגדיל את תקציב הישיבות. הגדלת תקציב הישיבות היא חבלה ישירה במאמץ הלאומי להוציא גברים חרדים לעבודה. היא מהווה מכירה של עתיד המדינה והמשק בנזיד שילטון. מעולם לא היה לועדת הכספים יו"ר מגזרי, כוחני ואלים כמו גפני. במקום להפסיק את שוד הקופה הציבורית על ידי גפני או להחליפו, כפי שרוצה רוב הציבור, נתניהו וכחלון נכנעים שוב ושוב ומלמדים את גפני שהבריונות משתלמת".