צפו: פטנט ישראלי חדש לשוק עצום שמגלגל מיליארדי ד' בשנה

שוק הרחפנים בעולם מגלגל כ-6 מיליארד דולר בשנה ועתיד לחולל מהפכה בענפי תעשייה רבים, אלא שמרבית הכלים עדיין מתקשים להתמודד עם עולם רווי מכשולים ולהשלים משימות מורכבות ■ פטנט ישראלי חדש מציע פתרון

רחפן / צילומים: מתוך אתרי מימון ההמונים
רחפן / צילומים: מתוך אתרי מימון ההמונים

שוק הרחפנים בעולם מגלגל למעלה מ-6 מיליארד דולר בשנה עם פוטנציאל לעשות מהפכה בענפי תעשייה רבים כגון חקלאות, משלוחים, חילוץ והצלה ועוד. למעשה, נדמה כי אין כמעט תחום היום אשר אין לו נגיעה לעולם הרחפנים והכלים הבלתי מאוישים. אך תכניות לחוד ומציאות לחוד, הסיבה המרכזית שאנחנו לא רואים את הרחפנים כובשים את התעשיות השונות הינה פער טכנולוגי. ישנו צורך אקוטי במערכות ניווט מתקדמות אשר מסוגלות להתמודד עם עולם רווי מכשולים ובכך לאפשר את ביצוע המשימות.

 

לפני כשנה הקמנו את החברה לאחר שאיתי, השותף שלי, לימד קורס בטכניון שעוסק בתכן מזל"טים והשתתף בתחרות יוקרתית בארה"ב לכלים בלתי מאוישים, הצוות הצליח מאוד, קיבל את המקום השני בעולם, והעלה עניין מגורמי תעשייה אמריקאים שהיו שם. לאחר החזרה לארץ נפגשנו במסגרת תחרות BIZTec אותה ניהלתי, במרכז היזמות של הטכניון וביחד התחלנו לבדוק את הנושא מבחינה עסקית וטכנולוגית.

הטכנולוגיה של אריאל-גארד עושה שימוש בסנסורים ומעבדים הנמצאים על הרחפן ובעזרת אלגוריתמיקה ייחודית אשר מוגנת בפטנט, הרחפן מזהה עצמים בסביבה שלו ומבצע תמרונים כדי להתחמק מהאובייקט, אשר יכול להיות סטטי וגם דינמי. הייחודיות של האלגוריתם של החברה נעוץ בעובדה שהוא יכול לעבד כמויות גדולות של מידע בצורה יעילה ולקבל החלטות בצורה מהירה מה שמאפשר לו להתמודד עם סביבה רווית מכשולים במהירויות טיסה גבוהות. אריאל-גארד היא אחת מ -8 הסטארטאפים המתמודדים בגמר הישראלי של תחרות החדשנות הבינלאומית The Global Innovation Awards, שתתקיים ביום שני הקרוב בהובלת קרן JVP וחברת הייעוץ הסינית שנג'ינג. שלושת הזוכים הישראלים ייסעו לתחרות הגמר הגלובלית בסין בחודש אוגוסט, ויתמודדו על פרסים בסך 1.5 מיליון דולר במזומן, חשיפה גלובלית ו-RoadShow מול ענקיות הטכנולוגיה הסיניות.

הטכנולוגיה שלנו למעשה מאפשרת ליצרני כלים בלתי מאוישים לבצע משימות שעד היום לא יכלו לבצע בגלל הפער הטכנולוגי. לדוגמא, בדיקות של טורבינות רוח היו מתבצעות עד היום בעזרת גולש סנפלינג ועם המערכת שלנו ניתן לבצע זאת באופן אוטונומי ובלי חשש לנזק מהתרסקות. לאחרונה נבחרנו על ידי NVIDIA כאחד מ-12 הסטארטאפים המובילים בעולם בתחום של embedded computing וכיום אנחנו מתחילים אינטגרציות עם יצרני רחפנים בשוק הפרטי והמסחרי כשתוך מספר חודשים מהיום המערכות שלנו כבר ירחפו באוויר. במקביל אנחנו מנצלים את כמויות המידע הגדולות שאנחנו אוגרים מחיישני הרחפן ומפתחים מערכת לומדת אשר תחזה תקלות וכשלים לפני שאלו מתרחשים. המטרה שלנו כחברה היא להעלות את רמת האמינות, הבטיחות והשרידות של כלים בלתי מאוישים על מנת שאלו יוכלו לקחת חלק יותר משמעותי בחיינו.

נדב אייל, מייסד שותף, פיתוח עסקי